Jak tisknout ABS?

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod antoans » 13.03.2019 21:30

Zdravím předně!!!!!!!!! mám dotaz na administrátora proč když jsem na fóru a jsem přihlášenýa píšu nějakou zprávu tak když ji chci potom poslat to po mne vyžaduje přihlášení. Když se potom opětovně přihlásím tak je zpráva v pr...li!!!

Jinak jsem si udělal ABS juice z ABS filamentu a opět neúspěch ani si to neškrtlo udělalo to skirt 1. vrstvu a pak to ulítlo jako nic. zajímavé je to že při úplně prvním tisku na kores to drželo potom jsem to zkoušel podruhé ale pak už to nedrželo.Zkoušel jsem to při teplotách bedu 95,110°C extruder 285,260,255,245 °C a nic rychlosti 40 a 60 mm/s vyhomoval jsem podložku na silu kancelářského papíru a taky nic.(Zkusil na tom (kores) PLA o tom žádná vyšlo na 1. s hvězdičkou.)Tak už fakt nevím nechci kupovat nějaké nálepky za drahý peníz a bych pak zjistil že je to taky pro kočku.Jinak filament je colorfill 230 - 250 °C ext. 90 - 100°C bed. Jinak klidně pošlu vzorek na odzkoušení ať se někdo taky seznámí co je to za prevít.
Tady je úplně první asi i poslední tisk z tohohle svinstva.
Obrázekje to ta hnědá kostka úplně vpravo
  • 0

antoans
 
Příspěvky: 35
Registrován: 04.01.2018 15:57
Bydliště: Ostrava 2
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod Rebel » 14.03.2019 21:09

antoans píše:Zdravím předně!!!!!!!!! mám dotaz na administrátora proč když jsem na fóru a jsem přihlášenýa píšu nějakou zprávu tak když ji chci potom poslat to po mne vyžaduje přihlášení. Když se potom opětovně přihlásím tak je zpráva v pr...li!!!

Netusim, zkus jiny prohlizec :)
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3598
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 101
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod Georrge » 15.03.2019 13:31

Používám Operu a taky jsem takhle jednou přišel o příspěvek. A automatické přihlášení mi nefunguje vůbec, musím se pořád přihlašovat ručně :)

Ale k tomu ABS. Já jsem ABS tiskl jen párkrát (vlastně to bylo ABS-T a doporučuji vyzkoušet, třeba ti bude sedět víc. Ale chce to vysoké teploty, fakt vysoké) a s tímhle sprejem to drželo dobře (jen ho to chce trošku silnější vrstvu). Jsou myslím i spreje přímo pro ABS, tak s něčím takovým to prostě musí držet.
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 176
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod bahora » 16.03.2019 21:41

3DLAC - sprej mám na stole, pro větší tisky ABS to jsou vyhozené peníze.
Spreje přímo pro ABS se jmenuje Kores+ABS juice :)
  • 0

bahora
 
Příspěvky: 211
Images: 1
Registrován: 23.11.2016 01:12
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod zemciko » 17.03.2019 12:29

Ad opera. Doufám že máš vypnuté to jejich VPN. Ad uletí. Pokud ti to dolepí i od ztuhlého jiice tak to může být problém s Heat bedem či podložkou, protože na vrstvě ABS by mělo abs držet vždy..
Ad ohýbánírohů a praskání.
Mám doma takový jeden prevít materiál co se chopá podobně a uněj mi pomohlo až použití "hutnějšího tisku" tj. dal jsem 0,6mm trysku a tisknu tím funkční větší dílý s výplnío 2x takové šířce výpň 200% atd, tj pozor na poměr šířka/výška vrstvy.
Taky je dost problém okolní teplota průvan...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1186
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod antoans » 24.03.2019 18:39

No s ABS je na levačku ještě zkusím jiného výrobce a když to nepude tak se na ABS vykašlu Zkoušel jsem i kombinaci ABS juce + kores bylo to o malinko lepší první vrstva max 0,3 pokud byla nižší tak to skoro nešlo ani vytlačit.Při té 0.3 tak se to chytlo ale pak při 3 vrstvě se to stejně utrhlo. Zkusím ještě PEI podložku. Zkoušel jsem i nylon taky pěkný masakr nakonec se to vytisklo i když to nakonec neudělalo vrchní vrstvu ale jen proto že se v extruderu narolovalo 17 centimetru filamentu . To jsem nechápal kam se tam takový velký kus schoval.
  • 0

antoans
 
Příspěvky: 35
Registrován: 04.01.2018 15:57
Bydliště: Ostrava 2
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod poutnik » 24.03.2019 18:50

Dlouhou dobu jsem používal na ABS kores tyčku (nebo variantu). Asi měsíc zpátky mi přišlo toto:

https://www.aliexpress.com/item/300-300 ... 79440.html

a musím říct, že jsem si ji měl objednat podstatně dřív. Tisknu na to všechno, ABS, PLA, PET, Flex ... (u ABS mám teda ve zvyku dávat vždy "brim", okraj). Po odladění výšky první vrstvy je vše super, drží prostě perfektně. Uvidím jak dlouho to vydrží, po jaké době vzniknou díry nebo jiné vady...

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 171
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod antoans » 24.03.2019 19:00

Ahoj to je folie? Kolik ti jich přišlo v balení? Jo Brim jsem taky dával u ABs v tom případě to vydrželo dýl pak se to začalo kroutit a stejně to upadlo.
  • 0

antoans
 
Příspěvky: 35
Registrován: 04.01.2018 15:57
Bydliště: Ostrava 2
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod poutnik » 24.03.2019 19:09

Ne tak úplně folie, spíš podložka k tisku. Tloušťka odhadem okolo 1mm, nalepí se na sklo. V balení je jeden kus, ale neměním, prostě používám. Používám ji dobře přes měsíc (už si to přesně nepamatuji) a zatím na ní není znát jediné poškození... Oproti lepidlu nebo PE lepící pásce je to mnohem menší "drbačka" - lepidlo dobře fungovalo na první tisk po nanesení, pak postupně větší a větší problém; PE pásku jsem velmi rychle protrhl nožem. Z mého pohledu jsem konečně našel (své snad) definitivní řešení této otázky...

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 171
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod zemciko » 25.03.2019 13:13

Tohle používám přímo na Alu stůl. Stejně jako průšova PEi to má zespodu 3M lepidlo, které jde setsakra blbě dolů a člověk si musí hlídat výšku tisku, protože jakmile "naboří" podložku tak ta je z něčeho jako PET a člověk pak nesundá výtisk. Ale pokud se pohlídá výška tisku tak to funguje dobře. Nicméně než jsem to odladil, pár kusů šlo do koše...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1186
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod poutnik » 25.03.2019 15:53

Mám to nalepené na skle (zrcadle). Ale jak píše zemciko, odladit výšku první vrstvy je základ. Pak už jsou jen samá pozitiva a světlé zítřky :D

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 171
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod nasranek » 25.03.2019 16:13

Také používám ,měl jsem jich několik a 2 letěly do koše - ne že by byly špatné, ale špatně sem odladil výšku tak to nechtělo držet a potom přišla kriska na matýska nutně jsem potřeboval tisknout a jak na potvoru ani lepidlo ani lak
jen ta podložka a když sem si s tím pohrál (výška/teplota) už necu nic jiného PLA,Flex krásně drží a plocha je bombastick/fantastick - taková hladká matná a stačí sjet na 30-40°C a jde to docela dobře dolů.
  • 0

nasranek
 
Příspěvky: 199
Images: 0
Registrován: 06.03.2017 01:16
Bydliště: Orlová 4
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod antoans » 30.03.2019 21:01

No už to mám v plánu taky si to pořídit jinak jsem zkoušel na PLA lepící tyčinku PRIT a v pohodě drží to hezky.jinak co se týče kalibrace desky tak by to měla byt samozřejmost já to kontroluju skoro před každým tiskem.
  • 0

antoans
 
Příspěvky: 35
Registrován: 04.01.2018 15:57
Bydliště: Ostrava 2
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod nasranek » 30.03.2019 21:49

U toho PEI jde o to že je to o chloupek víš než na čistý sklo
  • 0

nasranek
 
Příspěvky: 199
Images: 0
Registrován: 06.03.2017 01:16
Bydliště: Orlová 4
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod boraicho » 31.03.2019 16:40

antoans píše:No už to mám v plánu taky si to pořídit jinak jsem zkoušel na PLA lepící tyčinku PRIT a v pohodě drží to hezky.jinak co se týče kalibrace desky tak by to měla byt samozřejmost já to kontroluju skoro před každým tiskem.

máš na mysli rovinnost podložky?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 332
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků