Jak tisknout ABS?

Jak tisknout ABS?

Příspěvekod Adam Toamnica » 29.02.2016 20:29

Mám ABS od Zahradníka a zhruba po 15-20 vrstvách se mi začnou odlepovat a zvedat rohy. Nevíte v čem je problém? Teplota podložky je 120 a trysky 240. Tisknu na sklo s lepidlem a PLA větráček mám vypnutý.
  • 0

Adam Toamnica
 
Příspěvky: 21
Registrován: 29.01.2016 17:48
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod mcparyk » 29.02.2016 20:52

Jakou rychlost používáš? Také to dělá hodně. A jakou podložku máš?
  • 0

mcparyk
 
Příspěvky: 120
Registrován: 25.04.2015 13:49
Bydliště: Vrchlabí
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod kajaf » 29.02.2016 23:02

Já bych kromě zvýšení adheze s podložkou zkusil snížit její teplotu. IMHO při 120 už jsou první vrstvy měkké a jak chladne vyšší vrstva a smršťuje se, tak se to ohne a odlepí.

Já třeba jedu ABS 95-105 a PLA 30-55. Obojí na sklo s lepidlem. Při vyšší teplotě už se mi pravidelně zvedají rohy.
  • 0

kajaf
 
Příspěvky: 7
Registrován: 22.05.2015 15:36
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod Car » 01.03.2016 01:01

Máš příliš vysokou teplotu na stolku - uber na 100 až 110°C pro ABS a pokud máš i dobrý podklad na který tiskneš ,tak se to už nezvedne ( leda by jsi tam měl kolem průvan - třeba od okna či otevřené dveře do malé místnosti ) .
Pak je jedinou cestou obehnat tisknutý prostor nějakou ohrádkou se dnem , minimálně 30 cm do výšky .
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod Alexco » 01.03.2016 10:57

No ono spíše to nebude tim bedem a jeho teplotou. U většiny materiálu je uvedená i jeho vlastnost. U ABS je uvedeno, že barevné se nehodí k tísku větších předmetu , na to se více hodí přírodní ABS, právě kvůli jeho smrštěni při chladnutí. Doporučuje se mít i po samotném výtisku prostor tiskárny ohřívat.... a postupně nechát chládnout... Má osobní zkušenost (jenom pro inspiráci, nikoli že nikdo to vemé jako nesmýsl), nenatíram stolek žádným lepídlem, nejdřív ze všeho jsem sklo vzál pod vodu a brusný papír(vodě odolný, jemný ) po chvili je sklo jemně zdrsněné a stačí jenom velmí slábá vrstvá juice, začál jsem používat jenom "špinávý" aceton, ve kterém jsem máchal štětec kterým jsem původně nanášel hustší Juice. A Abs se drží celou dobu jako přibité. Pla taky. Musí ale člověk chvili počkát na vychládnutí po tisku. Nemám ani krýt kolem tiskárny, ani jinák vyhřiváný prostor, jenom topí bed. U ABS do 100C u PLA beru do 50-tí... U ABS se spíše výtisk má tendenci u asi 6 vrstvy odchlipnout roh, ale nikdy ne první vrstvy.
Čištěni je celkem taky jednoduché, vychlázenou podložku jenom vemu želetkou, a abs juice odstraní se jako skoro neviditelný film... Nikomu to nevnucují, já experementují, ty experementuješ, řekneme to mezi sebou a třeba něco pozitivního vzníkne i pro jiného...
  • 0

Nikomu to nevnucují, já experementují, ty experementuješ, řekneme to mezi sebou a třeba něco pozitivního vzníkne i pro jiného...
Alexco
 
Příspěvky: 87
Registrován: 13.07.2015 06:11
Bydliště: Vranová Lhota u Morávské Třebové
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod antoans » 10.03.2019 11:42

Zdravím zkoušel jsem tisknout ABS tak poprvé to bylo ok ale teď se mi to vždy utrhne od podkladu ale jen díky tomu že se to začne deformovat už zhruba tak při 15 vrstvě. Je nějaký tip jak tomu zabránit?Jinak jsem se chtěl zeptat jaká koncentrace ABS džusíku se osvědčila respektive kolik ABS materiálu na kolik acetonu je třeba. ABS je Colorfil
  • 0

antoans
 
Příspěvky: 28
Registrován: 04.01.2018 15:57
Bydliště: Ostrava 2
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod rambo » 10.03.2019 12:20

ABS (ABS-ND od PM) tisknu na PET pásku (zelená 20E z Lepíky.cz ) při teplotě heatbedu 110°C naprosto v pohodě. Jo a ještě samozřejmě bez chlazení výtisku. A taky omezit průvan.

Zkus ještě tady napsat jak máš nastavený tiskový profil.
  • 0

rambo
 
Příspěvky: 86
Images: 2
Registrován: 28.08.2017 10:27
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod bahora » 10.03.2019 12:34

ABS-T ABS-ND ABS+ (tisknu i černé)
podložka china 3mm borosilicate glass na 110°C + Kores+Juice
tryska 255°C
kruhový ofuk od třetí vrstvy 30%
zavřeno v 19" rack krabici

výtisk nechat vychladnout a pokud neodskočí sám, pak ponořit sklo pod vodu a počkat až se odlepí kores
vše ostatní tisknu na čistý Ultem od Průši nalepený na laminátové desce
  • 0

bahora
 
Příspěvky: 206
Images: 1
Registrován: 23.11.2016 01:12
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod tomast » 10.03.2019 12:36

Pokud nemáš tiskárnu v boxu který by udržel vyšší teplotu, zkus nastavit při slicování použití tepelného štítu (S3D tomu říká "ooze shield", Cura "draft shield", ve Slic3ru by šel použít dostatečně vysoký "obrys").
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 205
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod Dinous » 10.03.2019 17:06

Dnes jsem nainstalil PEI z Aliku a zkoušel PLA první vrstva na 50°C pak 30°C, nešlo to dolů část první vrstvy zůstala na PEI. PLA chce na PEI asi tisknout bez ohřevu Hotbedu. Ted tisknu z ABS na 80°C a když je první vrstva akorát blízko tak drží ani rohy se neodlupují. Ale tisknu ted malé objekty.
edit:
nechtěl :D
  • 0

Naposledy upravil Dinous dne 11.03.2019 05:49, celkově upraveno 1
Flsun i3 200*200*220mm Auto Level ; Rebel II c
Dinous
 
Příspěvky: 36
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod tomast » 10.03.2019 21:39

"...tisknout bez ohřevu Hotendu." :lol:

To jsi asi nechtěl napsat, že?
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 205
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod kroxigor » 11.03.2019 03:40

Dinous píše:Dnes jsem nainstalil PEI z Aliku a zkoušel PLA první vrstva na 50°C pak 30°C, nešlo to dolů část první vrstvy zůstala na PEI. PLA chce na PEI asi tisknout bez ohřevu Hotendu. Ted tisknu z ABS na 80°C a když je první vrstva akorát blízko tak drží ani rohy se neodlupují. Ale tisknu ted malé objekty.


Používám PrůšaPEI a na něm drží i ABS bez problémů, ale nutnost je zabránit průvanu a udržovat pokud možno konstantní teplotu - nejlíp se mi ABS tiskne v letních dnech kdy je v bytě vyšší teplota.
Na PLA stačí nižší teplota a nesmí se 1. vrstva "připlácávat", ale jen tak lehce rozmáznout fakt to chce si s 1. vrstvou pohrát - sundávám za tepla a úplně v pohodě.
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 1.1.x), ANYCUBIC "anikubík" Kossel Linear Plus (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1555
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod Dinous » 11.03.2019 05:51

K PEI bych měl ještě dotaz k čištění. Acetonem lze, ale jen za studena co jsem se zde dočetl. A pla bud za tepla oškrabat a nebo jak?
Díky
  • 0

Flsun i3 200*200*220mm Auto Level ; Rebel II c
Dinous
 
Příspěvky: 36
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod kroxigor » 11.03.2019 09:05

PLA podříznout opatrně lámacím nožem a zbytek lze odstranit drsnou stranou houbičky na nádobí.
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 1.1.x), ANYCUBIC "anikubík" Kossel Linear Plus (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1555
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Jak tisknout ABS?

Příspěvekod tomast » 11.03.2019 15:27

Ostrá špachtle je lepší než lámací nůž - má ostří kolmé na držadlo.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 205
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Další

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Klaudius, Trantor a 3 návštevníků