PETG tisk pásu

PETG tisk pásu

Příspěvekod jirka97 » 13.02.2021 17:10

Zdravím,
snažím se z PETG zelené od PM vytisknout pás. Podařilo se mi vytisknout dva články nebo při 75% ventiláotru celý, ale model nemá pevnost, při pohybu se rozpadne. Základní problém je, že tisknu bez podpěry, úhel rozšíření je cca 30%. Problém bez ventilace je v tom, že se vrstvy PETG kroutí, jak to není úplně tvrdé, naskládá se jich x, to ovšem za chvilku ztvrdne a hlava při neustálém cvakání o vršky utrhne výtisk cca v 1cm výšky tisku. Pokud zvednu chlazení, tak se mi to rozpadne.

PETG mám 250stupňů, podložku 80, rychlost max 40. Mám to v bedně. Při úvodní extruzi přeskakuje kolečko extrudéru, ten zelený PETG od PM je nějak tvrdý, předtím jsem tisk na 240 s průsvitným od PM a tohle tiskárna nedělala.

Udělal jsem hodně klub z ABS, u PETG je to jen pár výtisků. Vůbec nevím, zda se dá ten pás vytisknout v celku z PETG ?

Jinak mám Rebel IIz, sklo s 3DLAC sprejem.

Předem díky za rady
Jirka

Pás je tento:
https://www.thingiverse.com/thing:2319872
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
jirka97
 
Příspěvky: 3
Registrován: 04.02.2021 10:44
Reputation: 0

Re: PETG tisk pásu

Příspěvekod Rebel » 13.02.2021 19:21

Osobně si myslím, že při 250 už naopak te PETG je při takto malých plochách přepálené a jeho "nepevnost" je tím), šel bych opačnou cestou, tedy nižší teplotou a menším chlazením. Další věc je to, že pro pás je podle mě PETG dost nevhodný materiál a jelikož je to namáhané v těch tenkých spojích v krztz, nemůže to vzdržet.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3824
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 106
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: PETG tisk pásu

Příspěvekod kroxigor » 13.02.2021 19:51

Ten model je dělaný na PLA. PETG hodně stringuje bude to špatně pohyblivé. PETG bych hodně chladil při tisku.
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1774
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: PETG tisk pásu

Příspěvekod jirka97 » 13.02.2021 21:33

Vyměnil jsem trysku a zdá se, že extrudér nepřeskakuje.

Pokud tisknu pouze dva články, tak 75% chlazení a je ok.

Pokud tisknu celý pás, tak 75% chlazení a model je křehký, pohyblivý ok, není pevný.
Celý pás při 15% chlazení je nevytisknutelný. Problém je při tisku oblouku, který je přerušený tj. ještě není celý. Tam se plast zkroutí a zvedne. Po čase o to víc drcne hlava a utrhne celý článek z plochy ... , viz obrázek.

Nyní se zdá, že při 30% chlazení, 250/80, rychlost 40 to dojede. Uvidím, zda to bude pohyblivé.
Pošlu foto.

Jinak díky za rady, zkusím dále snížit teplotu PETG a uvidím.

Jirka
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
jirka97
 
Příspěvky: 3
Registrován: 04.02.2021 10:44
Reputation: 0

Re: PETG tisk pásu

Příspěvekod jirka97 » 15.02.2021 19:24

Došel jsem k 245/80 teploty první vrstva, další vrstvy 230/60, rychlost 40. Výplň 10%. Tisk na sklo 3DLAC. PETG filamentum, zelená. Rebel IIZ. Ventilátor 0. Výsledek v příloze. hlava mi odsunuje plast doleva. Dá se s tím ještě něco dělat ?


Už asi níž s teplotou PETG než 230 nemohu, podložku jsem zkoušel 40 a ta se odlepovala. Nyní zkusím ventilátor na 15%. Na 1% se neroztočil, nevím co je minimum. Ono nyní stačí se podívat a jak jezdí podložka, tak jsou hůře vytištěné strany, tam tolik vzduch neproudí a více se od sebe zahřívá. Ventilátor také topí nerovnoměrně, tj., jak píšete, tak jedině teplota dolů. Nyní snad poslední pokus, že dám ten ventilátor na 15%. Uvidím, snad to bude pevné. Ono by stačilo nyní jen foukat, aby se nedržela teplota jen vedle výtisků a nezahřívalo se od sebe.

Jirka
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
jirka97
 
Příspěvky: 3
Registrován: 04.02.2021 10:44
Reputation: 0

Re: PETG tisk pásu

Příspěvekod tomast » 15.02.2021 21:43

Výtisk na obrázku vypadá jako nedostatečné chlazení převisů.
Pak se takhle nahoru kroutí všechny materiály, i ABS a PLA.
Opravdu budeš muset více chladit a najít optimální rychlost tisku (i moc pomalu je u převisů špatně, příliš rozehřeješ vrstvy pod tou poslední a ohne se to nahoru).
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 403
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: PETG tisk pásu

Příspěvekod grafix » 16.02.2021 13:06

Tisknu převážně z PETG a toploty mám běžně mezi 220-230. Bed topím na 75 (zelená PET), pokud by ti to nedrželo, tak teplotu zvedni. Určitě zapni chlazení, já bežně 30-40%, záleží na ventilátoru a tvaru ofuku.
Podle obrázku příliš vysoká teplota a možná i špatně nastavené retrakce.
  • 0

grafix
 
Příspěvky: 91
Registrován: 29.07.2017 17:35
Bydliště: NB
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: PETG tisk pásu

Příspěvekod Rebel » 16.02.2021 20:57

Především vidím problém v tom, že se snažíš tisknou ty 2 dílky a to zvedání je tím, že nestačí ty vrstvy chladnout a pokud hodně foukáš, zase jsou křehké. Pokud budeš tisknout celý pás na rozunmnou teplotu s lehkým chlazením jak píše grafix 30-40% nebude se ti nic zvedat a pevnost to neztratí, 30 st. je ještě relativně pohodový úhe na tisk, jen nesmíš na sebe prostě mastit jednu vrstvu za druhou bez dostatečného časového odstupu.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3824
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 106
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: PETG tisk pásu

Příspěvekod grafix » 16.02.2021 21:36

Jak píše Rebel, při tisku celého pásu by to mělo být ok.
Já si zkusil vytisknout z PETG ty dva dílky pásu. Tisknuto na deltě, Prusa slicer 2.3, rychost - perimetry 40, vnější 35, malé 25, výplně 50, teplota 220, podložka 75, ofuk 40%. Nic se nezvedalo, tisk proběhl v pohodě. Jen to chce ještě trochu poladit ve sliceru, dílky jsou dost na těsno.
  • 0

grafix
 
Příspěvky: 91
Registrován: 29.07.2017 17:35
Bydliště: NB
Reputation: 3
Jen tak dál :)


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron