Šířka extruze

Šířka extruze

Příspěvekod misolin » 11.02.2020 20:16

Ahoj,

když jsem začínal tisknout, snažil jsem se nastavení tunit, aby byl výsledek co nejlepší. Plácal jsem se ale v kruhu a nakonec už mě to nebavilo a skončil u modifikace nastavení od Průši. Myslím, že nejsem sám. Nedávno jsem natrefil na článek https://dyzedesign.com/2018/07/3d-print-speed-calculation-find-optimal-speed/ pojednávající o šíři extruze. Když kouknu na průšovo nastavení, šířka extruze se prakticky neliší. V článku ale např. tisknou vysoké vrstvy o velké šířce a malé rychlosti. Mají i vlastní kalkulátor a dle něj pro trysku 0,4 a výšku vrstvy 0,25 doporučují šířku extruze 0,65 až 1,25.

Hrál si někdo z vás s nastavením šířky extruze a zjistil něco zajímavého? Zajímá mě hlavně vliv na pevnost výtisku. Díky za info :)
  • 0

misolin
 
Příspěvky: 14
Registrován: 08.02.2016 00:46
Bydliště: Liberec
Reputation: 0

Re: Šířka extruze

Příspěvekod tomast » 11.02.2020 22:33

Já to vidím tak, že pevnost výtisku ovlivňuje nejvíc soudržnost vrstev u sebe.
- vyšší a širší extruze = míň spojů kde to může prasknout.
- vyšší teplota = vrstvy se lépe slepí
Ale já většinou tisknu věci na vzhled, takže naposledy jsem tisknul 0,2 tryskou šířku extruze 0,13, aby se to vyslicovalo a pak vytisklo, jak jsem chtěl.
Tisknout 0,4 tryskou šířku 1,25 si nějak neumím představit. :-)
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 327
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Šířka extruze

Příspěvekod boraicho » 12.02.2020 16:54

tomast 0,13? tak to som zvedavy mnaš nejake foto vytlačku? ja použivam 220% to je asi 0,22mm a mam to super.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 355
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Šířka extruze

Příspěvekod tomast » 13.02.2020 01:07

S šířkou extruze 0,13 je vyslicované to černé písmo - potřeboval jsem aby všude vyšel alespoň jeden perimetr dokola - tedy i v tenkých středových částech jsou dvě linky vedle sebe.
V reálu se to tak moc neleskne :)

Image7.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tomast
 
Příspěvky: 327
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Šířka extruze

Příspěvekod Sharkus » 13.02.2020 12:15

To že hrubší vrstva je pevnější bych si logicky také řekl. Doporučuje však zhlédnout následující test:
  • 0

Sharkus
 
Příspěvky: 54
Registrován: 06.07.2017 21:27
Bydliště: Dolní Dobrouč
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: Šířka extruze

Příspěvekod zemciko » 13.02.2020 13:34

Je třeba rozlišovat mezi výškou vrstvy samotnou a poměrem mezi výškou vrstvy a její šířkou, do toho ještě zasahuje průměr trysky a materiál jako takový.
U velké části materiálů je prostě lepší výsledek u většího množství materiálu tisknutého naráz. Obesně čím menší množství skrz trysku tím snadněji to chladne a hůř se to spojí s předchozí vrstvou atd. POkud to s výškou vrstvy ale přeženu tak mi nepomůže ani větší "housenka"..
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1301
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků