Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Frankx » 12.01.2020 21:30

Je fakt, že ta tiskárna už je staršího data, čínské výroby a má už leccos odtištěno. Zkusím ještě vyměnit oba řemeny a znovu napnout.
  • 0

Frankx
 
Příspěvky: 14
Registrován: 26.11.2018 08:00
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod TomRous » 15.01.2020 12:54

Obrázek

Modrý je nepovedený výtisk z PLA, šedý z ST PLA jsem zastavil po dokončení druhé vrstvy. Vždy se mi tuto chybu dařilo řešit zvýšením průtoku, ale tohle nešlo i když ve sliceru i na tiskárně bylo 125%. Výska vrstvy .25mm, tryska .4mm
  • 0

TomRous
 
Příspěvky: 43
Registrován: 21.09.2019 06:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod rambo » 15.01.2020 12:58

viděl bych to na přicpanou trysku, takže rozebrat a vyčistit (vypálit)...
  • 0

rambo
 
Příspěvky: 122
Images: 8
Registrován: 28.08.2017 10:27
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod TomRous » 15.01.2020 13:14

To je możné vzhledem k tomu co všechno se tím tisklo. A mohl bych poprosit o přesnější popis jak na to?
  • 0

TomRous
 
Příspěvky: 43
Registrován: 21.09.2019 06:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod rambo » 15.01.2020 13:43

Demontovat trysku:
Nahřát extruder
Vytáhnou filament
Vyšroubovat trysku
Osobně i demontuju i Heat-break a i ten vyčistím

Vypalování:
Normálně vezmu trysku na balkon a kempingovém vařiči (doma máme indukci, kdyby byl plyn tak to jde udělat i na sporáku) chytni ji do kleští a "do plamenu" dokud všechen plast nevyhoří. A protože mám nerezovou trysku, tak to pak ještě očištím jemným mosazným kartáčkem od "vypálených" zbytků... Ale musím zaklepat na dřevo že už jsme dlouho čistit nepotřeboval...
Tady je video z vypalování na Youtube:
  • 0

rambo
 
Příspěvky: 122
Images: 8
Registrován: 28.08.2017 10:27
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 15.01.2020 16:17

Tryska může být naprosto v pohodě a ucpanej může být HB, než začneš něco vypalovat...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1363
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod TomRous » 15.01.2020 21:16

Trysku jsem vypálil nad sporákem, je skrz ní vidět. Nepochopil jsem, co bych měl čistit na HB. V závitu, kde se setkává "chladič" a tryska je trochu černého připečeného plastu, ale to je jen v závitu a díru to nezmenšuje.
Stále to tiskne blbě. Dřív to ale tisklo normálně. Zítra na to znova kouknu.
  • 0

TomRous
 
Příspěvky: 43
Registrován: 21.09.2019 06:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod poutnik » 16.01.2020 05:58

Máš hotend s teflonem? Podobnou situaci mi dělalo když jsem tisknul PLA přes kovový chladič hotendu a ono se to tam přilepovalo. Může se to i změnit časem, jak se postupně nanese drobný nepořádek a uchytí na stěnách. Taky se to nemusí zaseknout úplně (což je běžnější), ale nepravidelně se protlačovat - zvlášť pokud je přítlak na zubatici podávání filamentu dostatečný a nikam Ti to neuhýbá. Vlákno se pak nepravidelně protlačuje v přicpávaném hotendu. Buď používat čistič filamentu a mazat v něm řepkovým olejem (snáší bez problémů z běžně dostupných olejů nejvyšší teploty) nebo chladič s teflonem.

(Taky můžeš zkontrolovat podávání filamentu zubaticí. Mohl se Ti uvolnit přítlak - tím že se Ti třeba dlouhodobě přehřívá motor a pak není přítlak dostatečný. Ale to je méně pravděpodobné...)

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 200
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod TomRous » 22.01.2020 07:41

Už jsem objevil v čem byl zakopán pes- kroky se přenastavily na 18 místo mých 26,64. Jestli samy nebo jsem tam nahrál nový FW kde jsem právě na kroky E zapomněl nevím, ale už je to vyřešený :D
  • 0

TomRous
 
Příspěvky: 43
Registrován: 21.09.2019 06:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 08.02.2020 11:26

Ahoj, mám problém při tisku závitu, nesetkal se s tím někdo? Závit 12mm, vrstva 0.2.

Děkuji

Obrázek
Obrázek
Obrázek
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 12
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 08.02.2020 14:52

Zpomalit, perimetry nejdřív vnitřní.
Případně snížit vrstvu na 0,15 nebo 0,1 - nebo naopak při vrstvě 0,2 nastavit širší extruzi.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 384
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod poutnik » 08.02.2020 18:11

Rozhodně nižší vrstva, případně i menší tryska aby se to tisklo hezky. Ale výměna trysky není úplně nutná (to je tryska 0.4mm?) I s tryskou 0.4mm lze slušně tisknout vrstvu 0.08mm, jen to trvá dlouho. Ale tady je to malý model...

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 200
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod krtecek » 23.04.2020 13:30

Prosím o radu... Tisk z ABS super, tisk z PLA nekonzistentní extruze, dříve bez problémů...

šedivé je pla, červené ABS, oboje Mladeč, oboje dříve bez problémů

Mám to na Prusa MK2,5S, takže bondtech kolečka, byla snaha je vyčistit, takže relativně ok. Napadá mně teřba přicpaná tryska, prokluz těch koleček, že je málo/moc utažen idler ale strašně mně mate, že jeden materiál je OK, druhý ne, nenapadá někoho něco? :oops: :cry: Zkoušel jsem i PLA od jiného výrobce, nově vybaleno z igelitu a stejné... Jakýkoliv nápad se bude hodit... :roll:

EDIT: Ještě upozorním, že není problém jen na horní vrstvě, ale po celém tisku, po obvodu jsou "díry", ale na té horní vrstvě se to dobře fotí... nastavení sliceru jsem neměnil... bude to něco na tiskárně, ale netuším co :-(
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
krtecek
 
Příspěvky: 42
Registrován: 12.08.2018 14:25
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 23.04.2020 15:56

Mně to připadá, že je to pravidelné.
Pokud vyloučíme materál (píšeš že to dělá i nově vybalené PLA), tak mě napadá opravdu jen ten prokluz na jedné straně ozubeného kolečka podavače).
A u ABS se ti to neděje, protože je měkčí a ozubení se do něj lépe zakousne.

Ještě koukám, že se to děje hlavně na rovných dlouhých linkách - nestačilo by zpomalit?
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 384
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod krtecek » 23.04.2020 16:23

Díky, celé jsem to znova rozebral v klidu, tentokrát nejen očistil, ale fakt sundal vše z hřídelí atd. tak uvidíme. Já myslel, že je měkčí PLA, tak to pak dává logiku :oops: Děje se to všude, když jsem tiskl něco jiného, na čem jsem to začal pozorovat, tak jsem zjistil, že chybí na perimetrech v rozích materiál... tohle je brio kolej pro prcka, dobře se na nich testuje a i vadné slouží :lol: :twisted:

Rychlosti měnit nechci, je vše vyzkoušeno s tímto profilem, tak není důvod měnit :wink:

Dám vědět za 2 hodiny jak to dopadne...
  • 0

krtecek
 
Příspěvky: 42
Registrován: 12.08.2018 14:25
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků