Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 22.08.2019 09:02

Tak na X je to porad stejne, na Y je to pri tisku 30mm/s jeste horsi :shock: :shock:

Vlevo je puvodni kosticka tisknuta 55mm/s, pravo je tisknuta 30mm/s. Ostatni nastaveni je stejne.

porovnani.JPG
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 87
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 08.09.2019 20:50

Ladim porad spojitost vlaken na horni/dolni vrstve (viz. moje fotky na predchozich stranach). Zvednul jsem extrusion multiplier na 1.06.

poutnik píše:K té rekalibraci extruderu - někde to tu je, ale pro rychlost: vytiskni kostku (třeba 20mm hrana), 1-3 spodní vrstvy (dle tloušťky vrstvy, aby to šlo rozumně sundat), 1 perimetr, 0% infil, 0 horních vrstev (aby zůstala otevřená). Pak mikrometrem změříš tloušťku stěny a optimálně by měla přesně odpovídat nastavené šířce tisku jednoho perimetru. Pokud ne, tak přepočítáš počet kroků pro extruder tak to sedělo. Extrusion multiplier by pak měl být 1 +- 0.05 - pro PLA mám 1.0, pro PETg 0.98, pro ABS 1.02.

Edit: tady je to podrobně:
https://mattshub.com/2017/04/19/extruder-calibration/

Jiří



Vytiskl jsem kalibracni kosticku dle teto rady. Strana kostky je presne 20mm, 1 perimetr a tlouska steny zmerena 0.4mm (0.4mm tryska, v simplify3d nastaveno "Extrusion width = 0.4mm). Vyska vrstvy 0.3mm. Rychlost tisk 50mm/s, solid infil speed 80%.

Prikladam fotky spodku + horejsku s aktualnim nastavenim. Jak je videt na spodni strane, neni to spojita cara ale takove divne tvary (spojite vlakno je jen uprostred desticky, kam se tisk vracel to dodelat.

prvni_vrstva.JPG


Horni vrstva uz je lepsi, ale staleporad neni idealni.

horni_vrstva.JPG


Tisknu stale ze stejne civky.


Co ted? Kalibracni kosticka ma spravne rozmery, ma spravnou tlousku steny.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 87
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubosh » 09.09.2019 21:06

Může to být extruderem (proud, přítlak na podávací kolečko, atd). Kalibrovat kroky podle šířky extruze je nesmysl. Jednak tryskou 0,4 by se nemělo tisknout 0,4, což sposta lidí má, a hlavně vytlačená linka má oválný tvar, není to obdélník.
Udělej si na filamentu čárky fixou po 10 cm, a zkalibruj kroky tak, aby tomu odpovídaly co nejpřesněji (stačí přesnost 0,5 mm). Toto musí sedět při rychlosti extruderu 2-4 mm/s (1,9 mm/s odpovídá tisku šířkou extruze 0,5 mm při výšce vrstvy 0,15 mm a rychlosti 60 mm/s). Teplotu nastav 50°C podložka a 220°C tryska (platí pro PLA). Pokud toto funguje správně, už je to většinou jen o nastavení výšky první vrstvy. Musí být dobře zarovnaná, ale ne moc připláclá, pak to dělá ty pravidelné vzory, jak se plast přetlačuje.
  • 0

lubosh
 
Příspěvky: 850
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 7
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod walter2 » 11.09.2019 04:04

lubosh píše:Kalibrovat kroky podle šířky extruze je nesmysl.


V jiných vlákneš najdeš, že specialisté doporučují kalibraci dle šířky extruze (šířky vytištěného perimetru), ale mě osobně taky připadá nerealistické dle měření setinek odvozovat počet kroků extruderu. K tomu jsem zatím nepřistoupil.

Překvapilo mě , jak velké zlepšení kvality tisku zpsůbil upgrade na Marlin 1.1.9 (tuším z 1.1.0). Při stejném nastavení sliceru jsou výtisky opravdu povedenější. Další mírné zlepšení přineslo zapnutí a kalibrace Linear Advance v Marlinovi.

Po upgrade na 1.1.9 mám vrchní vrstvy daleko méně vyplněné (ale výsledný povrch je lepší). Na duté kalibrační kostce je více výrazné málo materiálu, ale mám zato, že je to způsoběné přílišným prohnutím bridge pod vrchními vrstvami.... Nevím, zda na tisk bridge měl vliv upgrade MArlina nebo jsem nevědomky neco změnil ve sliceru (to mě čeká ještě vyladit).
  • 0

walter2
 
Příspěvky: 114
Registrován: 09.03.2016 09:33
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 11.09.2019 21:23

Vysku prvni vrstvy jsem poladil - lehce (0.06mm) jsem trysku zvednul a je to odost lepsi. Ale horni vrstva je porad "derava" - neni to celistva plocha. Zpomalil jsem tisk hornich vrstev o na 80%. Tisknu s 25% vyplni a 3 horni plne vrstvy. A porad je to nespojite. Pritom kalibracni kosticka leze dobre (rozmerove i prvni vrstva je po odloupnuti ok). V tiskarne mam repetier.
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 87
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod JCHP » 12.09.2019 04:57

Podle fotek bych tipoval nějaký problém v podávání filamentu. Spíš nějaké znečištění podávacího kolečka nebo tak.
  • 0

Upravený Kossel Clear s výměnnými hlavami (J-head a celokov s vodním chlazením)
JCHP
 
Příspěvky: 233
Images: 4
Registrován: 03.09.2014 12:06
Bydliště: NMnMet
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod poutnik » 12.09.2019 06:12

...nebo nedostatečný přítlak podávacího kolečka.

J
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 179
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Dinous » 13.09.2019 05:53

NEdaří se mi tisk s podporama at zkouším S3D nebo SLicer 2.0. Nemohl by jste dát někdo tip jak na to aby byl výsledek použitelný?
Díky

spodek.jpg

vrsek.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200
Dinous
 
Příspěvky: 71
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubosh » 13.09.2019 09:06

Dej sem STL, a podívám se na to.
Pokud se podaří, dám sem pak FFF.
  • 0

lubosh
 
Příspěvky: 850
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 7
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Dinous » 13.09.2019 09:32

lubosh píše:Dej sem STL, a podívám se na to.
Pokud se podaří, dám sem pak FFF.


merka 1.stl


JInak mám ještě jeden kus, ale to snad ani nejdeytisknout v celku v, když tak pošlu PM at to zde zbytečně nezaplňuji.
Díky
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200
Dinous
 
Příspěvky: 71
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubosh » 13.09.2019 09:42

Zkusím to vytisknout s podpěrami. Ale toto bych já nedělal s podpěrami určitě. Vytiskl bych 2x půlku a slepil, bylo by to mnohem hezčí a rychlejší.
  • 0

lubosh
 
Příspěvky: 850
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 7
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Dinous » 13.09.2019 09:47

lubosh píše:Zkusím to vytisknout s podpěrami. Ale toto bych já nedělal s podpěrami určitě. Vytiskl bych 2x půlku a slepil, bylo by to mnohem hezčí a rychlejší.

Hmmm toto mě nenapadlo :(
Ale jen pro zajímavost bych byl rád za radu jak na to s těma pdopěrma kdyby se ti to podařilo.
Díky
  • 0

Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200
Dinous
 
Příspěvky: 71
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubosh » 13.09.2019 11:25

Určitě, už jsem to naslicoval, jak mi skončí předchozí tisk, pošlu to tam.
(20 min)
  • 0

lubosh
 
Příspěvky: 850
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 7
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubosh » 13.09.2019 12:24

Tak posílám, ale je to pro mou tiskárnu. Chtělo by to ještě trochu začistit nožem.

merka 1.factory.zip


IMG_9717.jpg

IMG_9719.jpg

IMG_9720.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
lubosh
 
Příspěvky: 850
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 7
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 13.09.2019 13:02

Myslím, že efektivnější by bylo to říznout ve Sliceru napůl a po tisku slepit ...
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel II V33 (Marlin 2.0.x), ANYCUBIC "anikubík" Kossel Linear Plus (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1634
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků