Tisk PETG -odlepovani rohu

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod djgas » 07.11.2018 10:42

Jo to vidím taky že ten povrch stojí za prd,ale co s tím...?
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod boraicho » 07.11.2018 13:07

Mne to pride že to trochu viac preplnuješ. Skus ubrať na extruzii. napr na 0.95
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 333
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod zemciko » 12.02.2019 10:54

Pokud to ještě řešíte, tak používám buď PEI od prusi (PEI mi bohužel časem křehne) nebo levnou čínskou podložku:
"https://www.aliexpress.com/item/Reusable-3D-Printer-Heat-Hot-Bed-Sticker-Hot-Bed-Durable-Surface-Sheet-Simple-Platform-Sticker-for/32890916760.html"

Funguje obojí akorát by mně zajímalo z čeho ta černá podložka je, protože už se mi 2x stalo že se na některých místech přilepila k petg tak, že to skončilo vytržením kusu podložky se stolku... Asi budu muset zkusit jít ještě níž, než momentálních 70°C. Na ABS používám 105°C a na PLA 55°C oboje v pohodě.
  • 0

Naposledy upravil zemciko dne 13.02.2019 09:15, celkově upraveno 1
zemciko
 
Příspěvky: 1205
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod Profic » 13.02.2019 07:44

U Petg používám 75°C a 70°C další vrstvy na čisté sklo. Na samotném skle je potřeba vyšší teplota.
Na levnou nalepovací magnetickou podložku používám 65°C a další vrstvu 60°C.
Při vyšších teplotách je mám právě problém se sundaváním.
  • 0

Profic
 
Příspěvky: 11
Registrován: 12.09.2018 20:12
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod kroxigor » 13.02.2019 08:52

Na PrůšaPEI se dá tisknout PETG i na studenou podložku, vyzkoušeno bez problémů mi to chytá a drží tak akorád.
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 2.0.x), ANYCUBIC "anikubík" Kossel Linear Plus (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1623
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod zemciko » 13.02.2019 09:20

No prusa PEI mi právě časem strašně degraduje. Přijde mi že díky tisku ABS a s teplotami 110°C. Po nějaké době to skřehne a člověk při oddělení výtisku vytrhgne i ostrůvěk podložky, při sundávání se pak láme a praská. Tak jsem si říkal že zkusím různé levnější verze a tahle černá funguje s ABS dobře (navíc to i dobře vypadá). Akorát PETG prostě drží až moc. Včera jsem zkoušel 65 a furt je to moc větší součástku jsem musel zase odsekat...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1205
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod kroxigor » 13.02.2019 11:49

Průša PEI jsem sindaval po víc jak 2 letech a stovkách hodin tisku. Pravda většinou PLA, ABS tisknu minimálně. Všechny tisky sundavám pokud možno hned za tepla podříznutím lámacím nožem, který mám k tomu účelu otupený, aby neříznul do podložky.
Zkoušel jsem černé podložky vč BuildTaku a ten nevydržel skoro nic při tisku ABS. Zatím nejlepší co jsem zkusil je PEI.
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 2.0.x), ANYCUBIC "anikubík" Kossel Linear Plus (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1623
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Předchozí

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků