Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotendu

Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotendu

Příspěvekod Chose » 02.02.2019 15:23

Ahoj, dozbíhám tiskárnu s dvěma extrudery s bowdenem. Trysky mám 0,5 a 0,3 a ať dělám, jak dělám, tak mi vždy po chvíli začne přeskakovat ozubení extruderu, jako by Už nemohl dál protlačit filament. Na 0,3 mám ABS a už jsem na teplotě 260°, v 0,5 mám PLA a tam už je teplota 240°. Ale ani taková teplota nestačí (asi) na to, aby všechen materiál prošel. Extruder naladěn, odvíjí 50 mm +-0,1 mm a když zavádím materiál, tak i při extruzi 10 mm začne přeskakovat.
Nejdříve jsem měl ofuk hotendu na 100%, po snížení se u PLA projevilo pozitivně, že jsem mohl stáhnout na "normální" teplotu 220-230°, ale přeskakování se vyskytuje pořád. ABS neomylně zatuhne v trysce vždy.
Nepomůže ani oklamání snížením průměru trysky o 0,1, stále jakoby "moc" materiálu a přeskakování...

Nemáte někdo podobný úkaz a radu, kde by mohla být chyba?

Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
  • 0

Chose
 
Příspěvky: 45
Registrován: 03.09.2017 14:52
Reputation: 0

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod JCHP » 04.02.2019 10:59

Inu, prostě se někde (kdekoli po cestě) cpe. Vyzkoušet per partes (po částech). Nejprve samotné vedení, pak zkusit protlačit filament přes horkou trysku ručně. Taky to podávací kolečko a přítlak zkontrolovat..
  • 0

Upravený Kossel Clear s výměnnými hlavami (J-head a celokov s vodním chlazením)
JCHP
 
Příspěvky: 215
Images: 4
Registrován: 03.09.2014 12:06
Bydliště: NMnMet
Reputation: 0

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod medapeta » 04.02.2019 11:46

Je možné, že se buď vůbec, nebo nedostatečně chladí těleso hotendu a dochází k natavování filamentu dříve než je potřeba. Výsledkem je pak ucpání krčku a přeskakování zubatice.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery.
medapeta
 
Příspěvky: 1487
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod crown » 04.02.2019 15:04

a jak to potom rozchodis, musis cistit trysku, nebo jen nechas vychladnout?
  • 0

crown
 
Příspěvky: 315
Registrován: 08.11.2015 09:30
Reputation: 0

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod medapeta » 04.02.2019 15:21

Za tepla. Ohřát, rozložit, vyčistit, případně pokud je to hodně zapatlané tak vypálit na plotně. Smrdí to jak prase a je potřeba důkladně větrat, protože to není nic úplně jedlého.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery.
medapeta
 
Příspěvky: 1487
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod Chose » 05.02.2019 19:01

crown píše:a jak to potom rozchodis, musis cistit trysku, nebo jen nechas vychladnout?
Ohřeji na max, vyšroubuji trysku, vytáhnu chuchvalec filamentu, nasadím trysku a nechám vytéct zbytek

Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
  • 0

Chose
 
Příspěvky: 45
Registrován: 03.09.2017 14:52
Reputation: 0

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod Chose » 05.02.2019 19:04

Mám tuto hlavu

Nějak přestávám věřit tomu, se se přes bowden a silon dokáže filament správně chladit
Máte někdo tuto hlavu a chlazení je ok?

Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
Obrázek
  • 0

Chose
 
Příspěvky: 45
Registrován: 03.09.2017 14:52
Reputation: 0

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod crown » 06.02.2019 14:41

a ABS na tu 0.5 se take ucpe? (u PLA to muze byt prilisnym ohratim po ceste, ale ABS by to nemelo vadit)
  • 0

crown
 
Příspěvky: 315
Registrován: 08.11.2015 09:30
Reputation: 0

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod Chose » 07.02.2019 18:23

ABS mám v 0,3... Zkouším krokovat extruder o 10 mm... Testováno chlazení od 35%-100% a teplota od 230-275...i na 10 mm kroku extruderu kolo přeskočí minimálně 5*... Extruder je seřízený (50 mm s přesností do desetiny) a dává přesně

Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
  • 0

Chose
 
Příspěvky: 45
Registrován: 03.09.2017 14:52
Reputation: 0

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod medapeta » 07.02.2019 19:54

Chlazení hotendu (ne výtisku) musí jet stále na 100%.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery.
medapeta
 
Příspěvky: 1487
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Přeskakování ozubeného kola extruderu vs. teplota hotend

Příspěvekod Chose » 09.02.2019 15:17

u PLA snížení chlazení relativně pomohla, ale celkově je to pořád na levačku. Stavím už 3. tiskárnu a zatím jsem měl klasický hotend "rebela", tento typ alá Ultimaker mě neustále překvapuje. Nedaří se mi najít důvod "nestíhání" protéct nataveného filamentu hotendem, a zubatice tlačí do té hmoty.

Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
  • 0

Chose
 
Příspěvky: 45
Registrován: 03.09.2017 14:52
Reputation: 0


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: gvibzz a 4 návštevníků