nadmerny infill

nadmerny infill

Příspěvekod janicko » 26.04.2018 07:17

zdravim, rebela som postavil a s malymi problemami spustil, tlaci pekne az na jednu vec... problem je s infillom na malych plochach kde sa vyzaduje asi 100% infillu, typicky v okoli dier pre sroby a stlpikoch, takmer nevytlacitelny je napriklad diel - pojazd z osi pravy kde je takychto oblasti plno... samotny infill som skusal na 35 -55% na velkych plochach je to OK , ked dojde na malu plochu pride mi ze extrudder dava moc filamentu a triska patla po vytlacenej hhmote a zapcha sa... niekedy to este dokaze pretlacit no niekedy sa sekne a beha naprazno... zubatica je v osi s dierou... uz neviem co mam menit v nastaveniach kedze sa jedna len o problem pri malych plochach ako som pisal a nic take ako nastavenie extruzie pri 100% vyplni v inej vrstve ako prvej som nenasiel... dakujem
  • 0

janicko
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.09.2017 09:46
Bydliště: Zilina
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod Otomar » 26.04.2018 08:03

V těchto případech je jeden obrázek víc vypovídají než celý tvůj předlouhý text.

Hoď sem foto+info o tiskárně a materiálu.
  • 0

Otomar
 
Příspěvky: 571
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod janicko » 26.04.2018 08:06

tlaciaren je rebel v33 bez nejakych modifikacii velkych, na z su trapezy 8x8, doska arduino + ramps, vsetko ide ako ma... akurat toto... fotku dodam ked dojdem domov... snad nieco najdem v pokazenych vytlackoch
  • 0

janicko
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.09.2017 09:46
Bydliště: Zilina
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod janicko » 26.04.2018 20:10

https://imageshack.com/a/img924/2299/Mysgru.jpg
https://imageshack.com/a/img924/4766/M3el4g.jpg
https://imageshack.com/a/img922/6554/vZQbAU.jpg

som sa snazil to tam naznacit sipkami - vidno tu smuhu ako triska zavadi o vytlacenu hmotu... na prvom obrazku je vidiet ako to vyzera ked netlaci a nasledne zacne...
tlacim PLA od gembirdu, teplota heatbedu 60C, extruder som skusal od 190 az po 230...
  • 0

janicko
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.09.2017 09:46
Bydliště: Zilina
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod tomast » 26.04.2018 23:56

Nikde nevidím informaci o sliceru, který používáš, třeba je chyba v něm.
Zkusil jsi pro test použít gcode který někomu jinému funguje dobře?
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 108
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod Otomar » 27.04.2018 06:52

většinou to bývá víc problémů naráz. Je potřeba pořádně chladit. Ale začal bych kalibrací extruderu.
  • 0

Otomar
 
Příspěvky: 571
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod medapeta » 27.04.2018 07:38

Tisknout hned díly není úplně nejlepší nápad, na to potřebuješ dobře zkalibrovanou a nastavenou tiskárnu i firmware a také nějaké zkušenosti s nastavením sliceru. Začni u kostiček, kalibračních lodiček a bůrů, až zvládneš základy postupuj dál.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1407
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: nadmerny infill

Příspěvekod janicko » 27.04.2018 08:41

slicer je slic3r , extruder je nakalibrovany asi dobre - vsetky ostatne vrstvy vratane prvej su ok, proste robi to len vtedy ked slic3r urobi solid layer podla nastavenia tresholdu, skusal som zmenit rychlost extruzie pri solid layer ale nezda sa ze to ma efekt.. idem este vyskusat mattercontrol
  • 0

janicko
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.09.2017 09:46
Bydliště: Zilina
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod isdisd » 06.05.2018 16:46

podla mojich skusenosti, na malych plochach sa nestihne vytlacena linka ochladit a uz vzapati sa tlaci dalsia vedla nej, tak sa navzajom tahaju a odlepuju. Skus zvisit minimalny cas pre 1 vrsrvu, tym sponalis rychlost tlace na malych plochach a stihnu sa vytlacit. Alebo iny trik, tlacit este jeden objekt napr. valcek vedla s rovnakou vyskou.
  • 0

SLavo
Anycubic I3 MEGA Ultrabase, driver upgrade na TMC2208
isdisd
 
Příspěvky: 26
Images: 18
Registrován: 10.03.2018 07:20
Bydliště: Poprad
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod zemciko » 07.05.2018 08:53

janicko píše:slicer je slic3r , extruder je nakalibrovany asi dobre - vsetky ostatne vrstvy vratane prvej su ok, proste robi to len vtedy ked slic3r urobi solid layer podla nastavenia tresholdu, skusal som zmenit rychlost extruzie pri solid layer ale nezda sa ze to ma efekt.. idem este vyskusat mattercontrol


Mně slic3r taky jednu dobu přeplňoval. Nebylo to špatným nastavením, se stejnými parametry v jiném programu to bylo ok. Bylů to jedna z verzi PE 1.38...

Jinak to na těch fotkách vypadá minimálně na moc velkou výšku vrstvy v kombinaci se špatnou t¨retrakcí u ostrůvku.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1112
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod janicko » 14.05.2018 10:17

pridavam aktualne info...
znizil som koeficient extruzie na 0,95 a pouzivam mattercontrol... na vrstve 0,3mm je to momentalne v pohode.. problem mam teraz s vrstvou 0,2 mm tu to blbne rovnako, proste sa to casom zapcha... vyskusam co napisal isdisd + znizit rychlost retrakcie a budem informovat...
  • 0

janicko
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.09.2017 09:46
Bydliště: Zilina
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod boraicho » 14.05.2018 14:51

v advanced použivaš mm alebo %?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 315
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod janicko » 14.05.2018 19:30

ako kde - zatial tak experimentujem, takze co mi je zrozumitelnejsie to pouzijem... ale zrovna pre retrakcie tam su len mm.
  • 0

janicko
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.09.2017 09:46
Bydliště: Zilina
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod boraicho » 14.05.2018 20:04

Ak pouzivas % a menis výšku, tak sa to rozladi.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 315
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: nadmerny infill

Příspěvekod janicko » 22.05.2018 08:37

tak informujem... situacia sa zlepsila a rebelik zacal pocuvat, bola to taka suhra vsetkeho vyssie uvedeneho - znovu som prekalibroval extruder, znizil koeficien extruzie na 0,9. (PLA) a hoavne ako podotkol kroxigordal som. tlacit hned vedla dalsi rovnaky predmet nech to ma cas chladnut ... teraz je to celkom pekne... idem na vrstvu 0,1 a tesim sa na dalsie prekvapenia...
  • 0

janicko
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.09.2017 09:46
Bydliště: Zilina
Reputation: 0


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků