Odskok vrstvy při tisku

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod FGA » 02.05.2017 10:35

Zdravím místní odborníky. Mě se už delší dobu děje něco podobného. Bohužel nepravidelně, což bývá nejhorší. Když se mi posouvá tisk, tak vždy v ose stolku a vždy se to "naklání" odpředu dozadu. První tisk je kostka nakloněná. Říkal jsem si, že může být příčina tisku přes kabel. Druhý tisk, žádná úprava, akorát tisk z SD karty jako vždy. Dalo by se říct, že je ta kostka super. Myslel jsem si, že příčina byla kvůli kabelu. Tak jsem pustil třetí tisk a tam to zase "krásně" ujíždí. Díry jsou hezky šikmé.
Napětí na motorech nastaveno přibližně na 0,5
Na řemen stolku přidáno takové to S na napnutí řemene.Sklo chyceno silnějšími sponkami a o takový kus to podle mě ani nemá šanci ujet.
Používám Marlin a tam by endstopy měli být vypnutý, ale nekotroloval jsem.
Tiskárna Zahradník.
Podle mě je problém s motorem, ale nevím jaký.
Díky.
PS: Koukám, že fotky jsou v opačném pořadí než píšu. Takže koukat odspodu :)
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
FGA
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.02.2016 10:29
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod kroxigor » 02.05.2017 10:59

Zkontroluj řemeničku na Y motoru.
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1203
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod FGA » 02.05.2017 11:14

Utažení, pozici, drážky? Co konkrétně máš na mysli.
  • 0

FGA
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.02.2016 10:29
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod kroxigor » 02.05.2017 14:40

Utažení pravděpodobně občas proklouzne
(jeden šroubek musí být utažený proti plošce na hřídeli motoru)
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1203
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod FGA » 03.05.2017 07:46

Včera jsem se na to podíval a hrůza. Řemenice posunutá oproti stolku, červík úplně špatně. Tohle tam muselo zlobit hodně dlouho. Bych si dal, že jsem to neprohlédl pořádněji. Jeden pohled na tiskárnu odspodu to odhalil. Tisk prvních zkušebních kostek v pohodě. Uvidíme jak dopadne tisk většího kousku, ale já doufám, že to bylo ono. Ono by to i odpovídalo, že to prokluzovalo a tisk se posouval. Napínal jsem řemen zbytečně.
Dám vědět. Díky.
  • 0

FGA
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.02.2016 10:29
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod FGA » 05.05.2017 07:10

Hlásím, že ne 99% procent to bylo opravdu tím. Tisk není ideální, ale už to jede.
Díky.
  • 0

FGA
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.02.2016 10:29
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod kroxigor » 05.05.2017 09:13

Nemáš zač. Tahle chyba je poměrně častá.
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1203
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod n1kd0 » 18.06.2017 16:26

Zdravím, s tiskem začínám a pokouším se vytisknout kolečko extruderu na rebelix (špatným nastavením proudů se mi trochu přitavilo). V ose Y mi to ale dělá takovýto odskok. Řemen je napnutý, řemenice dotažená, kontrola endstopů vypnutá. Materiál je PETG tisknu na 230°C/75°C. Rychlostí jsem zkoušel různě hýbat mezi 15mm/s - 40mm/s. Zkušel jsem tisknout z PC i SD karty. Moje tisky nejsou všeobecně zatím dokonalé, ale ten odskok nevím jak odstranit. Používám Slic3r 1.3. Nemáte nějaký nápad jak to odstranit?
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod medapeta » 18.06.2017 17:23

Zkusil bych nastavit napětí na driverech.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 990
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod n1kd0 » 18.06.2017 17:50

Mám desku MKS gen 1.4 a napětí na driverech mám 0.2V. Zkoušel jsem dávat 0.4V a motory se začaly dost nepříjemně hřát (ruka tam šla vydržet jen chvíli), ale hlavně to nemělo vliv na ten odskok. Takže tam mám 0.2V kdy jsou motory vlažné.
  • 0

n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod medapeta » 18.06.2017 18:15

Netuším co je to za motory, nicméně standardní Microcon Nema 17 má mít cca 0,4V, 0,2 je málo a způsobuje právě tyto odskoky, protože vypadávají kroky. Nicméně těch důvodů může být víc.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 990
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod mgiorgio » 18.06.2017 19:53

Ahojte
Ja mam Microcon-i na obydvoch Tlaciarni, nastavene su 0,32V na Cube to trosku su to hlasnejsie ale vlazne su to po viac hodinovich tlaci, alebo mas malo prudu alebo velke akcelerace alebo vela materialu tlaci a tryska ti zasekne
  • 0

Rebel 2b 12V prerobeny z Rebel2 od P Zahradnika, 200x200
Rebel Scube 24V 300x200 novo postavene
mgiorgio
 
Příspěvky: 101
Registrován: 05.12.2015 12:52
Bydliště: Juhozapadne Slovensko (Nie Bratislava) Dunajska Streda
Reputation: 0

Re: Odskok vrstvy při tisku

Příspěvekod n1kd0 » 18.06.2017 21:44

akceleraci mám u všeho 500. zkusil jsem i odzkoušený gcode od někoho jíného a udělalo to to samé. mechanicky jde všechno hladce. asi nějaký problém s motorem. před uskočením vrstvy je slyšet takové duté lupnutí.

vypadá to jako problém v první záložce na odkazu
https://www.simplify3d.com/support/prin ... salignment

divné je, že to dělá i když snížím rychlosti na 25mm/s
  • 0

n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Předchozí

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník