A co naprogramovat addon na slicování pro Blender 3D ?

A co naprogramovat addon na slicování pro Blender 3D ?

Příspěvekod Baisop » 07.08.2015 09:55

Tato myšlenka mi vrtá hlavou už od té doby co vlastním Rebela II a tvořím v Blenderu modely. Podle mého by to mělo býti možné, jelikož to hlavní Blender umí a to práci s polygonálními objekty (modely) a skriptování v Pythonu.

Bohužel já nejsem moc zdatný programátor, vlastně žádný. Moje jediné "programování" je ve Scilabu (obdoba Matlabu nebo Octave GNU) a v prváku na vysoké (2010) Java, z které už si taky nic nepamatuji. Už delší dobu plánuji, že se naučím pořádně Python ale stále jsem se k tomu nedostal, jako něco jednoduchého v něm udělám, ale trvá to, jelikož všechno si vždy musím najít i ty základy.

Jako už jsem našel skript na slicování pro laserovou řezačku, což je dosti podobné slicování pro 3d tiskárny nebo také pro CNC frézku (sice odlišně pracuje ale zas generuje gcode).

Moje představa je taková, že by slicování probíhalo přibližně takto:
1. Nastavení parametrů tisku (průměr filamentu, rychlosti, teploty, atd. prostě klasika)
2. Tvorba podpor ručně nebo automaticky s možností úpravy
3. Kontrola polygonálního modelu zda jsou plochy orientovány a jestli je model uzavřen.
4. Naslicování perimetru objektu -> vytvoření lineárních křivek perimetrů a souřadnice jednotlivých bodů křivky by se použili pak pro tvorbu gcodu
5. Vytvoření křivek sekundárních perimetrů odsazením bodů vnějšího perimetru z bodu 2.
6. Vytvoření křivek spodní výplně, mostů a horních výplní
7. Vytvoření křivek vnitřní výplně
8. Vytvoření křivek podpor
9. Vytvoření křivek přesunů
10 Manuální úprava vytvořených křivek (odstranění drobných chyb třeba v cestách) - nebyla by povinná
11. Zobrazení výsledku s barevně rozlišenými částmi (perimetr, most, spodní výplň, atd.)
12. Generování g-codu stisknutím tlačítka

Asi by to bylo náročné naprogramovat, ale podle mého by to bylo zajímavé.
Co si o tom myslíte ? Je to možné nebo není ?
  • 0

Baisop