Tisk šikmých ploch

Tisk šikmých ploch

Příspěvekod BlackRather » 26.12.2016 10:38

Zdravím, chtěl bych poprosit o radu ohledně tisku šikmých ploch. Mám novou tiskárnu Rebel II, doufám že už zkalibrovanou :) ale nemůžu vytisknout žádnou šikminu, výtisky, které jsou kolmé k podložce to zvládá dá se říci bez chyby, pokud je na výtisku ale šikmina typu že se výtisk odspodu rozevírá, klidně i málo, pár stupňů, takže to na podpory není ani náhodou tak nastane problém. Horní vrstva po obvodu se začne zvedat a tisk končí. Tisknu zatím z PLA a ofuk mám zapnutý. Děkuji za tipy.
  • 0

BlackRather
 
Příspěvky: 24
Registrován: 06.12.2016 13:12
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod boraicho » 26.12.2016 12:23

lepšie fukať, pomalšie tlačiť, možno trochu ubrať teplotu.

ak maš novy rebel tak maš na ventilatore ofuku namontovany aj ten "trychyr"?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 169
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod BlackRather » 26.12.2016 13:09

Aha, no tak trychtýř nemám to je fakt, tisknu na teplotu 200°C. Teďkom zkouším z ABS a to vypadá slušně :). Rychlosti přikládám v příloze.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
BlackRather
 
Příspěvky: 24
Registrován: 06.12.2016 13:12
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod Juraj » 26.12.2016 13:31

Trysku a vysku vrstvy mas aku?
  • 0

Juraj
 
Příspěvky: 63
Registrován: 19.02.2016 21:59
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod BlackRather » 26.12.2016 13:40

Trysku mám 0.4 mm a výšku vrstvy 0.2 mm. Zkoušel jsem i výšku 0.3mm ale to bylo spíše horší.
  • 0

BlackRather
 
Příspěvky: 24
Registrován: 06.12.2016 13:12
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod Juraj » 26.12.2016 13:53

Mozno este potom na tom pla znizit teplotu. Istu dobu som bez ofuku tlacil pla filamentum na 190 stupnov. Na pla treba poriadne fukat a musi to ist. Pripadne vyskusat tlacit dva rovnake objekty dalej od seba.
  • 0

Juraj
 
Příspěvky: 63
Registrován: 19.02.2016 21:59
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod hippo7 » 26.12.2016 14:01

Uber na rychlosti infilu a radne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

hippo7
 
Příspěvky: 62
Registrován: 31.03.2016 09:28
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod BlackRather » 28.12.2016 11:20

Už se to celkem daří i když spíše z ABS, jenom jsem hledal ten ,,trychtýř,, jako model a nemohu ho nikde najít. Neporadil by někdo kde ho hledat? Zepředu kde fouká ventilátor je to lepší než ,,vzadu,, za tryskou kde už to tak dobře nefouká. Děkuji

EDIT: Už jsem si ho vymodeloval, děkuji
  • 0

BlackRather
 
Příspěvky: 24
Registrován: 06.12.2016 13:12
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod BlackRather » 18.01.2017 11:29

Zatím stále nemůžu nastavit tisk na mém rebelu. Zkušebně se snažím vytisknout jehlan, v rohu kde najíždí tryska na vrstvu a hned na tom dalším je to vždycky zvedné a potom to dělá staženiny a propadliny pokud se to neodtrhne od podložky. Protější hrana je dobrá. Nevíte co s tím? Někdo kdo má více zkušeností?

Tento tisk byl z ABS od PM.
Děkuji
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
BlackRather
 
Příspěvky: 24
Registrován: 06.12.2016 13:12
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod Rebel » 18.01.2017 12:08

To je vcelku jednoduche. Tisknes maly objekt a nestiha to chladnout a tuhnout. Tedy bud jich tiskni vice, nebo jdi s teplotou a rychlosti co nejnize, popripade lehce foukat. Ale je nesmysl ladit tisk na malem objektu.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 2797
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 9

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod BlackRather » 18.01.2017 12:14

No jako ten váleček jsem tam dal na druhou stranu podložky právě aby to chladlo, tisknu rychlostí cca 40mm/s. Když snížím teploty tak se mi ty výtisky celkem hodně snadno lámou a to i třeba že při lehkém doteku. Ještě třeba jsem tiskl 3 kužely taky od sebe, vysoké jsou 20mm, průměr základny 12mm. Zkusím to tedy ještě zpomalit. Jaký objekt bys třeba doporučil ty? Já tisknu tohle protože když tisknu jakoukoliv třeba sošku nebo cokoliv tvarového tak problém jsou malé průměry a šikmé plochy.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
BlackRather
 
Příspěvky: 24
Registrován: 06.12.2016 13:12
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod Rebel » 18.01.2017 12:25

No, abych pravdu rekl, tak na takove drobosti a sosky bych urcite pouzil PLA, dostatecne chladil a tiskl na studenou desku s herkulesem ci "papirovou" paskou. ABS, ktery od spodu tavis na 110°C v prvnich 10mm chladne/tuhne velice pomalu a proto se dole ty objekty hrouti.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 2797
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 9

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod BlackRather » 18.01.2017 16:01

Máš pravdu že sošky z PLA už se mi celkem vedou, jenom bych ještě rád nějak zautomatizoval to chlazení, teďkom mám ofuk jenom na zdroj napřímo a nevím jak to zapojit do ramps, tady na fóru jsou různé rady ale všude bych musel měnit piny přes webconfigurator, to jsem zkoušel ale nenašel jsem tam moc to co jsem chtěl :). V základu je to zapojené kde? Na displayi mi svítí flow 100%, takže asi to někde je ale nebylo to v návodu od JRC.
  • 0

BlackRather
 
Příspěvky: 24
Registrován: 06.12.2016 13:12
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod Pezantros » 18.01.2017 17:57

Chlazení při tisku, přesněji zpomalení tisku, jde zautomatizovat tak, že v nastavení sliceru, v záložce "Filament settings" v položce "Cooling" zaškrtneš volbu "Enable auto cooling", viz obrázek zde. Funguje to i bez větráku, a to tak, že to sníží rychlost tisku a umožní tak plastu chladnout. S větrákem je to ale lepší. Jak regulovat otáčky ventilátoru a jak upravit FW najdeš třeba tady.
  • 0

Pezantros
 
Příspěvky: 187
Registrován: 19.04.2015 12:22
Reputation: 0

Re: Tisk šikmých ploch

Příspěvekod BlackRather » 18.01.2017 18:31

Snažím se fórum procházet než se tedy zeptám, já bych to chtěl vyřešit tak že bych si dal ten ofuk na pin D9 a větrák extrudéru mi poběží ze stálého napětí ze zdroje. Nevím ale kde právě vypnout to propojení se spínáním chlazení extrudéru při 50°C.
  • 0

BlackRather
 
Příspěvky: 24
Registrován: 06.12.2016 13:12
Reputation: 0

Další

Zpět na Slic3r

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků