Stránka 1 z 1

Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 13.10.2016 11:13
od celeron
Namaloval jsem pro kámoše todlenc, dekl na konektor:
fredis_kon.stl

Jelikož je to dutý, tak tisk na podporách. Jenže Slicr mě vygeneroval minimum podpor a z nějakýho neznámýho důvodu tiskne první vrstvu nad podporama jako podélný mosty. To je nepoužitelný, mosty bez podpory dlouhý cca 107 mm. Kdyby tisknul mosty napříč, tak jsou dlouhý jen 12 a 16 mm, to by se vytisklo bez problémů.
Dá se to nějak změnit?
Díky
Jirka

Re: Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 14.10.2016 22:40
od zemciko
Nic není dokonalé, kisslicer má s mosty ještě větší problémy jen simplify mi to přemostilo víceméně správně.
Mimochodem mi to přijde o dost lepší tisknout vzhůru nohama.

Re: Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 14.10.2016 22:47
od Assewoo
Resim to tak, ze si podpory na model maluju sam. Vetsinou na sirku trysky, ale na zakladnu vzdy alespon 0.5 - 0.6 mm jinak mi to i ty rucne namalovane podpory tiskne az v druhe vrstve tedy ve vzduchu, neresil jsem to, problem jsem obesel rucnim zesilenim prvnich tri vrstev podpor jiz v modelu. Trochu jsem zkousel tisknout na mrizku, ale protoze ji take kreslim rucne, musim pokazde vymazat pruniky apod. tak jsem v tom moc nepokrocil.

Re: Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 14.10.2016 23:30
od medapeta
celeron píše:Namaloval jsem pro kámoše todlenc, dekl na konektor:
fredis_kon.stl

Jelikož je to dutý, tak tisk na podporách. Jenže Slicr mě vygeneroval minimum podpor a z nějakýho neznámýho důvodu tiskne první vrstvu nad podporama jako podélný mosty. To je nepoužitelný, mosty bez podpory dlouhý cca 107 mm. Kdyby tisknul mosty napříč, tak jsou dlouhý jen 12 a 16 mm, to by se vytisklo bez problémů.
Dá se to nějak změnit?
Díky
Jirka


Jestli máš odvahu a seřízenou tiskárnu, tak to tiskni 60mm/s na stojáka.

Re: Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 15.10.2016 05:13
od kroxigor
S3D to zvládne přemostit bez problému:
Snímek obrazovky 2016-10-15 v 4.56.07.png


Osobně bych to tisknul opačně ty nožičky tomu budou dělat problémy:
Snímek obrazovky 2016-10-15 v 4.57.38.png


Slic3r to dá taky líp opačně:
Snímek obrazovky 2016-10-15 v 5.09.38.png


Proč ti to nepodsuportuje celý je jasný máš zapnutou volbu Don't support bridges.
Vypni ji a budeš to mít podsupportovaný celý :
Snímek obrazovky 2016-10-15 v 5.09.49.png

Re: Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 16.10.2016 00:35
od celeron
Nojo, měl jsem to zaškrtnutý takže pod mostama podpory nebyly. Jestli ale ten první obrázek je z Slic3d, tak jsem nepřišel na nastavení, kdy by se tiskly mosty napříč jako Tobě. Třeba je to vlastnost 1.2.6 ale na 1.2.9 nepůjdu, nemám chuť ani čas si hrát s tím přeplňováním.
Otočit vzhůru nohama to nejde, na povrchu vnitřku moc nezáleží ale na venku jo. Je to polovina souměrnýho krytu konektoru. Tohle z ABS asi nepůjde, takže došlechtění acetonem nehrozí. Asi to bude PET-G, černý PLA Mladeč mi tiskne mnohem hůř než hnědý, žlutý a červený.
Svislý tisk mě taky napadl, ale jednou se mi něco podobnýho z ABS začalo ohýbat.
Díky
Jirka

Re: Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 16.10.2016 05:06
od kroxigor
Ten první obrázek je z S3D je to tam napsaný. :wink:

Re: Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 20.10.2016 01:02
od celeron
Tak v poloze vnitřkem krytu konektoru dolů a na podporách to z PET-G vytisknout nejde, nedostanu z toho ven podpory, jsou moc "gumový" a pokud jo, tak je vnitřek strašnej. :cry:
Na boku na výšku jak radil medapeta i když přidám do rohů pomocný terče průměr 10 mm, tak se mi to ve výšce cca 40 mm ulomí ze skla.
Když to tisknu dutinou nahoru, tak šikmina zvenku nic moc a podpora plochy se dvěma otvory zmrví venkovní povrch a u PET-G se s povrchem nic nenadělá.
Dvouextrudérovku na tisk vypláchnutelných podpor z PVA nemám. Zkusím to ještě vytisknout na podporách dutinou dolů z PLA, ty by mohly jít líp vylámat.
Pak mě ještě napadlo vytisknou 2 díly, oba venkovní plochou na skle a slepit. Samostatně nižší část s otvory a k tomu samostatně vyšší část s šikminou.
Já se z toho vopupínkuju. Nejhorší jsou protislužby kamarádům. :roll:
Jirka

Re: Nesmyslná orientace mostů

PříspěvekNapsal: 20.10.2016 05:20
od kroxigor
A zkoušel jsi jiný slicer (Cura, MaterControl ..), když to Simplify3D přemostí dobře tak by to mohl dát i jiný free slicer.

EDIT:
Jen tak namátkou jsem zkusil:
MaterControl - přemostí to šikmo pod úhlem 45°
MC.png


CraftWare - úplně stejné přemostění šikmo
CW.png


Cura se mi nepovedlo přinutit aby vykreslila dráhy přemostění je tam jen slitá plocha na obrazovce ...

Zrovna v úterý jsem tu bojoval s jedním tiskem na kterým si Simplify3D těžce vylámal zuby, ani Slic3R 1.29 to nedával (debilní bug gapoverfil). Nakonec to viřešilo použití Slic3ru 1.30 který to přechroupnul a i tenké stěny byly parádní ...

Takže za mě - Jeden slicer nestačí ...