Tisk jehlanu/kuželu

Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod mig01 » 26.09.2016 08:25

Po úspěšném pokusu o tisk krychle resp. kvádru 20x20x20(5) jsem zkusil kužel. Všechno dobrý až na špičku (jak jsem předpokládal), která se rozmázne. Přikládám obrázek.

Objekt vlevo je v podstatě na defaultní nastavení Print Settings - Advanced a Printer Settings Extruder1.

Objekt vpravo je už lepší, ale pořád to není dokonalý. Trochu jsem googlil a nastavil jsem retraction-length z 2mm na 5mm a Retraction Speed na 50mm a ještě jsem trochu ubral teplotu hotendu. Zatím tedy netuším jaký je vztah mezi tiskem extrémně malých objektů a Retraction..., ale v kombinaci s mírným ubráním teploty hotendu to pomohlo.

V přednáškách pana Průši (shlédl jsem jich několik) se mluvilo o pozastavení tisku, aby plast stihl vychladnout pokud se tiskne něco malého, ale ve Sliceru to nějak nemohu najít resp. nejspíš to bude v Filament Settings a Cooling, ale tam se píše jenom o zpomalení rychlosti tisku a ne o pauze jestli jsem to dobře pochopil. Nebude chtít ubrat i trochu plastu pokud to bude tisknout takto malinké věci? Ale zase ne na celý objekt např. když budu tisknout třeba kostel s věží (když to přeženu) tak nechci samozřejmě ubrat na všem, ale jenom na té špičce. Slicer to umí? V případě malých objektů (ten kužel), by asi bylo řešení tisknout jich více najednou, ale pokud to bude např. ten kostel tak těžko jich budu tisknout více najednou když se na podložku vejde třeba jenom jeden. Proto bych to rád řešil tou pauzou případně i malinko ubrat na plastu (?). Děkuji.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
mig01
 
Příspěvky: 59
Registrován: 04.08.2015 13:18
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod medapeta » 26.09.2016 10:02

Foukáš na to ? Ne ? Foukej ;-)
Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel II.b
medapeta
 
Příspěvky: 529
Images: 58
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod mig01 » 26.09.2016 10:13

Foukám (default nastavení ve Sliceru). Ventilátor ofuku mám řízený. Na ofuk mám tohle http://i.imgur.com/61AVtjD.jpg. Mohu zkusit výkonnější ventilátor... Ještě mohu zacpat otvor co fouká na chladič extruderu (asi je to zbytečný když to má chladič vlastní ventilátor).
mig01
 
Příspěvky: 59
Registrován: 04.08.2015 13:18
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod Otomar » 26.09.2016 11:01

Klasická rada na tenhle tip malých objektů: dej na podložku dva kusy dál od sebe a uvidíš, že se to vytiskne lépe. Prostě to nestíhá chládnout.
Otomar
 
Příspěvky: 391
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod mig01 » 26.09.2016 12:01

O tom jsem také přemýšlel a zkusím to. Ale opravdu nejde tisk na pár vteřin pozastavit při tisku malých ploch? Jediný co jsem zatím našel je pauza globální na celý tisk (vložit G kód G4 do sekce Before layer change G-code), ale vložit pauzu jenom při tisku malých ploch jsem zatím nenašel (jedině snížit rychlost).
mig01
 
Příspěvky: 59
Registrován: 04.08.2015 13:18
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod lubosh » 26.09.2016 13:33

Protože je to těžko realizovatelné.
Během pauzy se totiž ztratí tlak v trysce, materiál vyteče ven a následný tisk bude s dírami.
Muselo by se najet tryskou na nějakou ucpávku, nebo před tiskem další vrstvy vytlačit trochu plastu a očistit.
Jediné, co používám, je zpomalení tisku, v S3D funguje perfektně.
Ve Slir3ru je to taky.
lubosh
 
Příspěvky: 416
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 3

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod mig01 » 26.09.2016 13:44

Není tam z toho důvodu ta funkce Retraction, která plast vtáhne do trysky a pak ho zase pustí zpět?
mig01
 
Příspěvky: 59
Registrován: 04.08.2015 13:18
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod boraicho » 26.09.2016 14:58

ano ale aj keby si použil retraction a odišiel s tryskou vedľa a čakal par sekund tak to vytekať bude, a neviem či by sa nezačal zasekavať plast v heatbreaku kebyže nataveny plast povytiahneš vyšie a nechaš ho tam čakať
boraicho
 
Příspěvky: 169
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod Pezantros » 26.09.2016 16:33

mig01 píše:Na ofuk mám tohle http://i.imgur.com/61AVtjD.jpg.

Je to super ofuk, používám ho taky. Ale na malé objekty nebo na ten jehlan/kužel není vhodný. Od bodu, kdy je průměr kužele o hodně menší než průměr vzduchové drážky ofuku, už prostě nefouká na tištěnou část. Na tohle by byl lepší přímý ofuk ze strany. A nebo 2 kužele dál od sebe.
Pezantros
 
Příspěvky: 183
Registrován: 19.04.2015 12:22
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod mig01 » 26.09.2016 18:57

OK, díky za rady. Zkusím se s tím nějak poprat.

Edit: když to podpořím fukem z úst tak je výsledek skoro dokonalý :-)
mig01
 
Příspěvky: 59
Registrován: 04.08.2015 13:18
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod zemciko » 26.09.2016 20:40

Některé SW začnou u vrcholu jehlanu spomalovat tisk (aby to stíhalo chladnout). Když to nestačí ani nechci víc objektů naráz tak tisknout ještě sukýnku po celou výšku objektu (čímž dám šansi objektu zchladnout).
Naposledy upravil zemciko dne 27.09.2016 13:30, celkově upraveno 1
zemciko
 
Příspěvky: 482
Images: 4
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod medapeta » 26.09.2016 21:33

Chce to pořádné ofuky a co nejnižší teplotu.

339338
Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel II.b
medapeta
 
Příspěvky: 529
Images: 58
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod mig01 » 27.09.2016 07:05

Pěkný, děkuji za ukázku. Tak jsem vytiskl několik primitiv, která vypadají docela dobře, ale jakmile zkusím nějaký prakticky použitelný objekt (např. klíčenku typu gyroskop z thingiverse.com) tak je to katastrofa. Nechápu. Většinou to přeruším třeba v páté vrstvě, protože kruhy se začnou slévat a prostřední kruh je vyšší než ty ostatní (jako kdyby se nespojovaly vrstvy) a ty ostatní mají dost nerovný povrch (takový rozplizlý). Foto nemám, protože jsem to vzteky vyhodil :-). Napadá mě zkusit vyhodit ten plastový ofuk a dát tam jenom čistě ventilátor. Třeba na tom vašem obrázku máte celkem pěkně slité vrstvy to já nemám. A tam jak se napojuje kružnice (konec/začátek) tak pak mám po celém objektu takový žlábek (je to vidět na mém obrázku na objektu vlevo).
mig01
 
Příspěvky: 59
Registrován: 04.08.2015 13:18
Reputation: 0

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod medapeta » 27.09.2016 07:36

mig01 píše:Pěkný, děkuji za ukázku. Tak jsem vytiskl několik primitiv, která vypadají docela dobře, ale jakmile zkusím nějaký prakticky použitelný objekt (např. klíčenku typu gyroskop z thingiverse.com) tak je to katastrofa. Nechápu. Většinou to přeruším třeba v páté vrstvě, protože kruhy se začnou slévat a prostřední kruh je vyšší než ty ostatní (jako kdyby se nespojovaly vrstvy) a ty ostatní mají dost nerovný povrch (takový rozplizlý). Foto nemám, protože jsem to vzteky vyhodil :-). Napadá mě zkusit vyhodit ten plastový ofuk a dát tam jenom čistě ventilátor. Třeba na tom vašem obrázku máte celkem pěkně slité vrstvy to já nemám. A tam jak se napojuje kružnice (konec/začátek) tak pak mám po celém objektu takový žlábek (je to vidět na mém obrázku na objektu vlevo).


Je třeba, aby tiskárna byla precizně a přesně sestavena a aby byly zkalibrované posuvy všech os i extruderu. Pak samozřejmě záleží na komponentech, ze kterých je složena a jejich kvalitě, čínská ložiska versus drylin, broušené hlazenky určené na lineární posuv versus nějaký univerzál, šmajdavé závitovky z Bauhausu versus rovné z Kondora, deska heat bedu z překližky nebo plastu versus dural pod. Důležitá je také volba sliceru, zdarma nemusí znamenat dobré. To jsou ale obecné rady, které jsou tady i jinde mnohokrát popsané a nezbývá než zkoušet. Žádná zkratka jako jednoduchá odpověď na dotaz ve fóru většinou neexistuje.
Chyby tisků s důvody proč se to děje jsou popsané například tady: https://www.simplify3d.com/support/prin ... eshooting/
Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel II.b
medapeta
 
Příspěvky: 529
Images: 58
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Tisk jehlanu/kuželu

Příspěvekod mig01 » 27.09.2016 08:45

Motory mám made in Japan :-) z jehličkových Epsonek a tyče také z těchto tiskáren. Stolek jsem snýtoval z 2x0,5mm AL plechu (jedničku jsem neměl). Je fakt, že to ostatní (mimo výtisků a zdroje) nic moc (Čína), závitovky asi z OBI (vybral jsem tu nejrovnější a pak jsem to ještě kontroloval kutálením na stole jestli nešmajdá). Ložiska jsem musel hodně párovat (otřesný), ale na konec se nějak podařilo je spárovat s tyčema :-) aby jely hladce a bez viditelné vůle. Chce to holt hodně experimentů. Nejhorší je to čekání na zahřátí HB resp. na částečné vychladnutí (sejmutí výrobku) a opětovné zahřátí. To experimenty dost prodlužuje a je to časově náročné.
mig01
 
Příspěvky: 59
Registrován: 04.08.2015 13:18
Reputation: 0

Další

Zpět na Slic3r

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník