nozzle 0.8mm

nozzle 0.8mm

Příspěvekod Petan » 13.01.2020 18:08

Ahoj nemáte někdo zkušenosti s tiskem s tryskou 0.8mm?

Případně nastavení pro sli3cer PE?

Díky
  • 0

Petan
 
Příspěvky: 29
Images: 2
Registrován: 06.04.2014 10:33
Reputation: 0

Re: nozzle 0.8mm

Příspěvekod Sharkus » 15.01.2020 21:21

Kdyz jsem to zkousel na PLA gembirg s klasickou E3D a 40W topitkem tak jsem musel tisknou asi o tretinu mensi rychlosti nez s 0.4 tryskou a navyc pridat lehce na teplote aby se to stihalo poradne prohrivat v celem obemu, jinak to delalo bordel. jo a abych nezapomnel musel jsem i lehce snizit prutok by to preplnovalo (zrejmne tou vysi teplotou na povrchu)
  • 0

Sharkus
 
Příspěvky: 54
Registrován: 06.07.2017 21:27
Bydliště: Dolní Dobrouč
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: nozzle 0.8mm

Příspěvekod poutnik » 20.01.2020 08:39

Přes víkend jsem zkoušel tisk s pro mne novou 0,8mm tryskou (pro PET-G). Je to super, vypadá to krásně, a byl jsem překvapen jak pevné ty vytištěné věci jsou. Tisknul jsem tedy jen věci ve "vase mode", jeden perimetr.

"Normálně" (tedy s 0,4mm tryskou) tisknu rychlostí 60mm/s (samozřejmě se zpomalením perimetrů atd.), u 0,8mm trysky jsem to musel stáhnout prakticky na polovinu - 32mm/s. Výška vrstvy (dle tvaru modelu a potřeby na strukturu) od 0,2mm po 0,6mm, tloušťka perimetru 1,0 - 1,1mm. Je potřeba dost laborovat s teplotou tisku - při překročení určité teploty PET začíná výrazně křehnout (u každého výrobce a myslím i barvy je to jinak), při nedostatečné teplotě a relativně vysoké rychlosti se nestihne prohřát a výsledkem je většinou nepravidelná extruze nebo nesoudržnost vrstev. Do toho ještě retrakce aby to nevytékalo svévolně z trysky - proto jsem netiskl věci jinak než ve "vase mode". Na druhou stranu ty různé krabičky jsou fakt pevné a na pohled hezké...

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 197
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: nozzle 0.8mm

Příspěvekod zemciko » 20.01.2020 09:16

Já když potřebuju tisknout z nějakého "bordelu" (směska či něco co má v sobě nějaký "prášek") tak používám 0,6mm. Celkem se mi to osvědčilo, oproti 0,4mm se to tak neucpává a stíhá to tisknout i 2x vyšší vnitřní výplně. 0,8 mi přijde zbytečně moc. Jinak topné těleso mám kolem 40W (reálných) a drát 2,9mm, tam se musí topit o něco víc než na 1,75 normálně.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1301
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: nozzle 0.8mm

Příspěvekod poutnik » 20.01.2020 09:45

S tím, že je 0,8mm zbytečně moc se dá souhlasit. Je to spíš na blbinky - vázy a jednostěnné krabičky (ale vypadají krásně, jsou pevné a tisk je docela rychlý). Na tisk plných objektů je to opravdu moc, 0,5mm-0,6mm je rozumné maximum. Takže na tiskárně 0,8mm dlouho nevydrží.

(ještě s tím vyzkouším polykarbonát, který se mi tryskou 0,4-0,5 téměř nedaří vytisknout aby se tryska po chvíli neucpala. A možná i dřevo...)

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 197
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: nozzle 0.8mm

Příspěvekod JCHP » 21.01.2020 08:21

0,8mm se hodí, když to má jít rychle na svět i když je to velké a na vzhledu moc nesejde.
  • 0

Upravený Kossel Clear s výměnnými hlavami (J-head a celokov s vodním chlazením)
JCHP
 
Příspěvky: 246
Images: 4
Registrován: 03.09.2014 12:06
Bydliště: NMnMet
Reputation: 0


Zpět na Slic3r

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron