Stránka 5 z 6

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 08:10
od medapeta

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 11:51
od mcparyk
Teplota je stálá, extruze si myslím taky (používám mladeč a to snad není takový šit), mechanické problémy to podle mě také nebudou. Předtím to bylo v pořádku a nevím co by se mohlo vychodit.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 12:08
od medapeta
Podle mě něco umožňuje závitovce šmajdat nebo je na vině čínské(čti šmejdské) ložisko na Z. Také to může dělat problém s napětím na driveru. Navrhuji v tomto pořadí: kalibraci podávání extruderu, kalibraci PID, vyčištění a promazání os, změření a případně úpravu napětí na driverech, dotažení veškerých šroubů, výměnu závitovek za kvalitnější, výměnu ložisek za kluzná. Dej vědět co zabralo.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 12:29
od mcparyk
Postupně se tím prokoušu a dám vědět. Díky za rady.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 13:32
od vitaka
Dej co nejměkčí spojku mezi motor Z a závitovku. Ideálně hadičku a mezi hřídelí motoru a závitovkou nechej cca 1 - 2 mm mezeru. To vlnění nezpůsobuje křivá závitovka, ale nesouosost motoru a závitovky spolu s moc pevnou spojkou, která nesouosost neodpruží a tím pádem se kroutí a vlní plastové uchycení motoru, které je společné s držákem tyče Z a tím pádem se vlnění přenese na tyča a tím i na výtisk.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 13:52
od fdd1222
No rekl bych ze lepsi reseni by bylo dat tam rovnou zavitovku a srovnat konstrukci.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 13:59
od medapeta
Pokud budeš hrabat do spoje motor/závitovka, tak hadičku z dřevních dob začátků reprapu si nech do Trabanta a dej tam kvalitní a správně sestavenou pružnou spojku. Ty už se tu totiž dají, narozdíl od doby před osmi lety, běžně sehnat...

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 14:09
od mcparyk
Objednám jí.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 14:42
od kroxigor
Osobně tu mám spojek pytel v ceně od 50,- do nějakých 250,- a ani jedna není tak dobrá jako hadička.
U mě hadička s kuličkou uvnitř.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 15:05
od medapeta
Tak to nebude spojkama :-)

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 17:10
od mcparyk
Problém vyřešen. V hadičkách jsem nechal mezírku a horní držák tyče jsem vyměnil za verzi 32. Mělo to totiž trochu vůle. Trochu se to stáhlo a teď to chodí. Každopádně výměna za kluzná bronzová ložiska asi nebude špatná nápad.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 17.07.2017 19:53
od zemciko
No já si rebela předělal na trapez a Al spojky sou v pohodě. Ale zas že by to bylo proti M6/5 nějaké uber lepší... Jo přibyl akorát problém s posunem v ose z pokud na to člověk zatlačí...

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 18.07.2017 13:20
od vitaka
Pružné spojky jsou dobrá věc, ale konstrukce musí být taková, aby pružila spojka a ne něco jiného. Proto to u Rebela moc nezabírá. Tady je pružná spojka pevnější než plastový držák motoru a proto se spíš kroutí držák motoru ve kterém je uchycená vodící tyč Z. Toto kroucení se pak přenáší na výtisk.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 18.07.2017 13:40
od medapeta
A proto to musí být správně a přesně sestavené a napasované.
Hadička se dřív nebo později ukroutí, má vůli právě v tom krutu a dochází tím pádem k nepřesnostem v posunu Z a pokládání vrstev. Pružná spojka má být ideálně usazena pod ložiskem připevněným k rámu, to my tam nemáme ale kam dát, takže je nutné to pečlivě napasovat. Menší zlo je pružná spojka. Hadička měla své opodstatnění v začátcích, když nebyly pořádné pružné spojky k dostání.
Už se to tu několikrát rozebíralo, je to dohledatelné a asi nemá smysl to otevírat znovu, jen se tu vyrojí milion zastánců toho nebo onoho a budou tvrdit jak jim to skvěle tiskne s dílem do fichtla a jak se jim to za sto let a hafo (čti jedna Adalinda a tři žáby) tisků nerozjelo.

Re: Vlní Z osa

PříspěvekNapsal: 18.07.2017 13:59
od vitaka
To, že to musí být co nejpřesněji a nejpečlivěji sestavené je jednoznačná a neodiskutovatelná věc. To musí být jak při použití spojky, tak i hadičky. Ale protože i při nejpečlivější práci tam vždycky nějaká nepřesnost zůstane musí tam být pružný člen, který tu zbývající nepřesnost vykompenzuje. Díly na uložení závitovek do ložisek tady na foru byly a ja jsem je i nějaký čas používal. Pak jsem z důvodu omezení výšky tisku nakreslil a používám svoje držáky s ložisky a motory mám na horní straně Rebela. Některé úpravy (jako například kovové spojky, trapézové šrouby) mi bez dalších odpovídajících úprav tiskárny připadají jako jít s kanonem na vrabce. Vypadají úžasně, ale celkem nic nepřináší. Jedna z věcí, která se mi od začátku na Rebelovi líbila je to, že z obyčejných a levných dílů se dá postavit dobře fungující tiskárna. Ale je samozřejmě na každém jakou cestou se dá a jakými díly tiskárnu vybaví.