Stránka 1 z 2

zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 17.03.2015 21:36
od nazdarek1980
Nejsem si vůbec jistý zapojením hotbedu M3 ALU.

1) První základní otázka, patří skutečně potištěnou (barevnou stranou) dolů ?
2) Čím a jak nejlépe přidělat termistor a jaký k němu použít kabel ?

Další otázky budou následovat.

Některé odpovědi jsem na netu našel, ale dost se rozcházejí .

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 18.03.2015 01:43
od h4wk3y
Ja ho dal potistenou stranou (tou, kde je videt i spirala) nahoru, ale na nem mam sklo a tisknu na sklo...

Termistor pridelat nejakej tepluodolnym silikonovym tmelem/lepidlem, nebo epoxidem se slozkou kovu, aby dobre vedl teplo...
Ja osobne mam prilepeno tmelem na chladice /z ebaye "heatsink plaster" a v zaloze jsem mel cerveny tmel na motory.

Kabel vicemene jakykoliv. Tenka dvojlinka, ja doma nasel kus 2x 0,25mm2 ale je zbytecne silne...

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 18.03.2015 08:23
od Otomar
Spirála patří dolů. U klasického HB ji dává spoustu lidí nahoru, ale myslím, že to není dobře. Když je spirála dole, pomaleji se nahřívá sklo, ale zase je teplo lépe rozloženo po desce.
U MK3 to snad ani naopak nejde, protože když připájíš vodiče, tak musí zavazet, ne?

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 18.03.2015 08:36
od Rebel
u AL bedu davam spiralu dolu. Je to z duvodu zamezeni pripadneho mechanickeho poskozeni spiraly. Vzhledem k tomu, ze je spirala "naparena" na dobre tepelne vodivem hliniku, nicemu to nevadi. Jedine s cim je potreba pocitat, tak je mensi vykon topne spiraly u MK3, proto je defakto nutnosti bed ze spodni strany odizolovat.

MK2b davam spiralou nahoru, protoze onen sklolaminat/cuprexit nema uplne nejlepsi tepelnou vodivost, proto se mi zda logicke mit ohrev co nejblize sklu.

Termistory lepim na silikon, nebo 2 slozkovym epoxidem s kovovou slozkou.

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 18.03.2015 11:15
od h4wk3y
:lol:

Nojo :D... Ja to zase myslel tak, ze aspon spirala hreje rovnou do skla.... Poskrabani jsem se taky bal, ale proste a jednoduse sklo po HB nesoupu, ale pokladam ho na to.

A draty mi vysly presne tak, ze se tam vejde sklo 210x 214mm bez problemu...

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 18.03.2015 11:41
od Rebel
principielne je potreba ohrivat sklo maximalni plochou s minimalni vzduchovou mezerou. Proto je to hlinik, aby se teplota sirila co nejrovnomerneji. Ta spirala primo preda stejne vice energie tomu hliniku na kterem je nanesena, takze primy ohrev skla bude minimalni. Proto je teoreticky lepsi to mit obracene, tedy spiralou dolu. zaizolovat to je potreba tak jako tak.

PS: a nejlepe samotovou deskou od oscara z obou stran :D :D :D

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 18.03.2015 12:25
od h4wk3y
jasny, chapu, tak to casem otocim :D.... takze tak az HB odejde :lol:

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 23.03.2015 02:15
od h4wk3y
tak jsem to otocil.. a ikdyz mam "odizolovano" 1cm tlustym korkem, tak topim mnohem dele... ze jsem se na to nevyprdnul :twisted:

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 23.03.2015 07:59
od Rebel
h4wk3y píše:tak jsem to otocil.. a ikdyz mam "odizolovano" 1cm tlustym korkem, tak topim mnohem dele... ze jsem se na to nevyprdnul :twisted:

A neni lepsi se spise zamyslet proc tomu tak je?
Neni to treba prave tim, ze ted to ohriva zrcadlo vetsi plochou a tim to potrebuje vice energie?
Nebo si jinak/jinam nalepil termistor?

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 24.03.2015 00:28
od h4wk3y
termistor mam na stejnem miste, a rekl bych jeste lepe nalepeny, dokonce spicku zalitou teplovodivou pastou na procesory :D... ale teploty stejne radsi overuju jeste Omegou termoclankem (ten mam z rework stanice a mel by byt dost presny)...

No, asi budu muset jeste poresit zdroj... mam upraveny ATX zdroj, ale i kdyz paramretrove by mel byt velmi naddimenzovany, tak je hodne mekky a v zatezi jde napeti na 11,5V :-/

Budu muset pokoumat RAMPSu, zda by prezil na vstupu pro HB vyssi napeti nez na zbytku...

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 24.03.2015 00:36
od Car
z ATX PC zdroje tu zátěž potřebnou pro natopení prostě nedostaneš - je to stejný jako by jsi to honil 200W prum. zdrojem .
Já ho tlačím 350W prum .zdrojem a všude mám 4 mm průřez kabelů ( pod 15 minut ho nenatopím na 110°C , odpor stolku 1,9 Omů a není odizolovaný ,ale v boxu a v místnosti je 20°C).
Předtím jsem tam měl PCB stolek a byl natopenej do 6 minut max. na 110°C .

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 24.03.2015 00:46
od h4wk3y
Mam ATX nastaveny bez zateze na 13V, tak jsem myslel, ze to udrzi, ale bohuzel ne.... A na 12V vetvi ma pritom psanych 350W....

To mas velky odpor, ja na stolku nameril 1,2 Ohm (pro oscara, ano, obycejnym multimetrem, pri dvoubodovem mereni :D) takze by mel hrat jako z praku :D...

Nojo, nezbude mi, nez jeste zainvestovat do zdroje...

Kabely mam tedy prurezu 2,5mm2, ale nehrejou, takze je to OK... a RAMPSku jsem celou predelal na 4mm bananky, takze tam by nejake velke prechody taky byt nemely....

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 24.03.2015 10:26
od oscar
merte si to jak chcete :)
dneska ci zitra zkusim natopit alu bed - mam ho zapeneny smerem jako puvodne h4wk3y - s drobnyma modifkacema (24V + ORRAMPS) - tak uvidime jak to pujde rychle.

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 30.03.2015 17:17
od h4wk3y
tak uzs natopil? jak to slo?

Ja uz musel po otoceni "spravne" udelat ohradku a stejne mi to nestiha topit - ani udrzovat teplotu pri tisku...

Re: zapojení MK3 ALU

PříspěvekNapsal: 30.03.2015 19:48
od Car
Já ten hliníkáč dal spirálou na sklo a hliníkem dolů ( radši budu topit do skla a hliníku zároveň ,než ohřívat hliník ,aby ten pak předával teplo sklu a fungovat to funguje .