Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod tom666 » 05.01.2018 19:49

@boraicho
Divna argumentacia, pretoze z ABS-ka si nikdy netlacil (alebo si nebol schopny tlacit) :roll:
Prepac, ale vidim tu len dve mozne priciny tvojho problemu:
1. neschopnost spravne pouzivat tlaciaren
2. HW chyba tvojej tlaciarne (extruder, HB, RAMPS)
  • 0

tom666
 
Příspěvky: 409
Registrován: 14.09.2016 17:00
Bydliště: Nitra (SK)
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod boraicho » 05.01.2018 20:35

tom666 maš vypite?
Ja som netlačil ABS nie preto, že sa mi to nedarilo, ale preto lebo som to ani nikdy neskúšal a vlastne ja ani doma žiadne ABS nemám, nejake metre vzoriek čo som dostal hej, ale tie som zo sáčka vlastne ani nikdy nevybral.(rád by som ich vymenil za iné vzorky PETG) čiže tie pričiny sú trochu mimo.
ABS som zavrhol ešte pred kupou tlačiarne, najprv som kupil PLA ale teraz už iba PETG.
takže tak :)
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 291
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod tom666 » 05.01.2018 21:19

boraicho píše:tom666 maš vypite?

Nemam, ale asi si jeden (alebo aj dva) ulejem na tvoje zdravie :wink:
  • 0

tom666
 
Příspěvky: 409
Registrován: 14.09.2016 17:00
Bydliště: Nitra (SK)
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod vitbauer » 06.01.2018 09:38

Hezká diskuse se tu rozvinula. Zpět na stromy - jak změřit rovinnost bedu? Napadá mě použít například pravítko typu trojúhelník a v různých směrech pokládat na stolek. Nerovnosti - štěrbiny mezi pravítkem a stolkem zjišťovat vizuálně, nebo zkoušek vsouvat roh papíru mezi pravítko a stolek.
  • 0

Rebel II: HotEnd: E3Dv6 d0.4 mm, heated bed: MK3 ALU + sklo + Ultem PEI, ložiska: LM8UU MTM, osa Z: M5, HW: Arduino MEGA 2560 R3 + Ramps 1.4 + DRV8825, firmware: Repetier 0.92.9
vitbauer
 
Příspěvky: 92
Images: 2
Registrován: 07.01.2017 14:31
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod HynX » 06.01.2018 17:30

Mam podobny problem, vyriesil som ho 6-timi sponkami a 4mm hrubym sklom (vid. foto). Davam to za vinu tepelnej roztaznosti (mam hlinikovy heatbed). Skus ci pomoze ;-)

Obrázek
  • 0

HynX
 
Příspěvky: 58
Registrován: 16.01.2015 13:02
Bydliště: Martin
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod medapeta » 06.01.2018 18:29

Nemám už na to sílu. Řešíte to úplně opačně, bed má být co nejlehčí a to že MÍRNĚ pruží ve vertkálním směru nevadí, pokud to nemá setrvačnost. Tu tomu přidáváte tím jak to zatěžujete. To jste fakt úplní ignoranti ?
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1287
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod Klaudius » 06.01.2018 19:51

medapeta píše:Nemám už na to sílu. Řešíte to úplně opačně, bed má být co nejlehčí a to že MÍRNĚ pruží ve vertkálním směru nevadí, pokud to nemá setrvačnost. Tu tomu přidáváte tím jak to zatěžujete. To jste fakt úplní ignoranti ?


Ak môže byť niekto za ignoranta, si to ty. Tu sa rieši odliepanie prvej vrstvy v rohoch a pomaly drenie trysky o podložku v strede, teda nepresnosti vo vertikálnom smere a ty tu ideš čosi pliesť o hmotnosti a zotrvačnosti podložky, čo s touto vecou nemá nič spoločné. Múdry si jak rádio, ale pritom sem píšeš také hlúposti, že niekedy pochybujem, že skutočne tlačíš a nekopíruješ tie svoje múdrosti z nejakého iného webu, alebo si nevymýšľaš. Plus zisťujem, že slušnosť ti tiež veľa nehovorí, takže kým sa nabudúce zase rozhodneš niečo napísať, trochu sa nad sebou zamysli. Tento web je plný fajn ľudí aj dobrých informácií, ktoré inde človek nenájde, ale keď čítam tvoje príspevky, najmä poslednou dobou, neviem, či sa mám smiať alebo plakať.
  • 0

Klaudius
 
Příspěvky: 62
Registrován: 15.02.2016 12:15
Bydliště: Bratislava - okolie
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod medapeta » 06.01.2018 20:28

Běž se vybrečet :lol:
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1287
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod tomast » 06.01.2018 20:57

To mu pomůže ve srovnání podložky aby mohl tisknout větší věci? :shock: :lol:
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 79
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod medapeta » 07.01.2018 01:05

Někdy je dobré nahromaděnou frustraci vyventilovat.
A že jí musí být když si někdo jednoduché věci zbytečně zesložiťuje a řešení si tím oddaluje. Možná by taky místo vzteku a pocitu ukřivděnosti nebylo od věci vnímat sdělení.
Všechny tiskárny mi fungují a aby to tak bylo absolvoval jsem stejně jako řada zdejších dlouhou cestu plnou omylů, špatných informací a pokusů. Zkušenost je nesdělitelná, proto píšu že už mě to unavuje. Ono číst každý den jak lidi opakují stále ty samé chyby je vyčerpávající. Ti kdo už tu jsou nějaký pátek vědí přesně co tím myslím. Čest práci :D
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1287
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod Saph » 07.01.2018 04:20

Tady snad půlka příspěvků nesouvisí s názvem tématu a úvodním příspěvkem :-D Celkem mi uniká, proč sem třeba boraicho tak urputně tahá svou iracionální zášť vůči ABS? Co mu proboha udělalo? Jak to souvisí s prohnutým sklem? A co na to Jan Tleskač? :-D Nemluvě o tom, že snad jediná věc, co zmínil není pravda, ABS rozhodně není nějaký podřadný materiál a má své výhody, které ovšem někdo, kdo ho nikdy netiskl, nemůže z podstaty věci posoudit. :-D Já třeba skoro nic jiného netisknu a padly ho už desítky kilogramů, pouze pro super velké tisky sáhnu po HIPS, okrajově PETG.
Zítra to tu asi zkusím protřídit, i když to možná nemá skoro cenu.

Jinak k úvodnímu problému, asi bych prostě zkusil vyměnit heatbed nebo systém jeho uchycení. Osobně teda už dlouhou dobu používám jen 300x200 mm MK2 bedy, které mám na 6 šroubech na silnějších pružinách (dva navíc uprostřed právě na dorovnání středu) a tam se na celé ploše pohybuji s rovinosti v řádu setin milimetrů. Ale i tak myslím, že budeš mít možná abnormálně vyboulenou podložku. Jinak nemyslím, že by to nějaký slicer, materiál, folie, lepidlo, páska ani hopsající osa Z mohly zcela vyřešit.
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 495
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod tomast » 07.01.2018 10:17

Podle kovového dílenského pravítka je sklo rovné a také jsem ho zkoušel otáčet - pokud by bylo nějak prohnuté, mělo by IMO dojít k opačnému jevu, tedy tryska by měla drhnout u okrajů a nikoli ve středu tiskové plochy. Nic takového se však nestalo. Sklo připevňuji k bedu čtyřmi klipsnami - viz foto.
Vše zkouším za studena, tj. nemám zahřátý ani bed ani trysku. Vůbec nechápu, jak je něco takového fyzikálně možné :?: Po zahřátí bedu a nozzlu je situace cca podobná.


Pokud je podle měření sklo připnuté klipy k podložce opravdu rovné (vyboulení 0,1-0,2 uprostřed bys pravítkem musel zjistit, na protilehlém okraji by nadzvednutí pravítka bylo už dvojnásobné), tak jdeš špatným směrem a musíš se vrátit k vodícím tyčím osy X - buď je jedna z nich křivá nebo se uprostřed ohýbá od váhy hlavy (čemuž nevěřím :) ). Tyče přeměřit ze všech stran (nejen shora ale i ze strany), případně vyndat a zkusit kutálet po rovné podložce.

Mít rovné sklo, rovné vodící tyče, vše dostatečně tuhé a přitom při pojezdu zjistit uprostřed prohnutí prostě fyzikálně možné není a na dálku v diskuzi to nkdo nevyřeší.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 79
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod Saph » 07.01.2018 12:47

tomast: Já to pochopil tak, že sklo je rovné dokud ho nepřidělá na bed :-D
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 495
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod zemciko » 07.01.2018 15:20

Zvětšení otvorů nemusí stačit je dúležité jestli je tma možnost pohubu utaženého šroubu kolmo k ose.
Hliník má roztažnost 22*10^-6 m / m /K to je u 100°C a 20 cm 0,000022x0,2x100 = 0,44mm
Zkusil jsem si to namalovat v CADu (bo jsme lenošnej řešit ty rovnice) a pokud se nemá kam posunout prohne se do oblouku vyšším než 5mm!
To je samozřejmně extrém. Totéž platí pokud ty konce budou šrouby tlačeny k sobě. Zkusil bych dva boční otvory upravit na ovály s 1mm větším rozměrem v jedné ose...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1078
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod RadaRD » 07.01.2018 15:57

tomast píše:
Podle kovového dílenského pravítka je sklo rovné a také jsem ho zkoušel otáčet - pokud by bylo nějak prohnuté, mělo by IMO dojít k opačnému jevu, tedy tryska by měla drhnout u okrajů a nikoli ve středu tiskové plochy. Nic takového se však nestalo. Sklo připevňuji k bedu čtyřmi klipsnami - viz foto.
Vše zkouším za studena, tj. nemám zahřátý ani bed ani trysku. Vůbec nechápu, jak je něco takového fyzikálně možné :?: Po zahřátí bedu a nozzlu je situace cca podobná.


Pokud je podle měření sklo připnuté klipy k podložce opravdu rovné (vyboulení 0,1-0,2 uprostřed bys pravítkem musel zjistit, na protilehlém okraji by nadzvednutí pravítka bylo už dvojnásobné), tak jdeš špatným směrem a musíš se vrátit k vodícím tyčím osy X - buď je jedna z nich křivá nebo se uprostřed ohýbá od váhy hlavy (čemuž nevěřím :) ). Tyče přeměřit ze všech stran (nejen shora ale i ze strany), případně vyndat a zkusit kutálet po rovné podložce.

Mít rovné sklo, rovné vodící tyče, vše dostatečně tuhé a přitom při pojezdu zjistit uprostřed prohnutí prostě fyzikálně možné není a na dálku v diskuzi to nkdo nevyřeší.


Hezky shrnuto - také mi to hlava nebere :? Aktuální stav je takový, že během příštího týdne bych měl do rukou dostat zrcadlo z IEKA, které si říznu a vyzkouším namísto 3mm skla a pokud to můj problém dostatečně nevyřeší, budu muset "zpátiy na stromy" a vrátit se k problematice u osy X...
  • 0

RadaRD
 
Příspěvky: 22
Registrován: 30.08.2017 13:40
Bydliště: Brno
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na REBEL II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník