Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod kroxigor » 04.01.2018 05:47

Se spojkama s váma pánové musím zásadně nesouhlasit.
Vyzkoušel jsem jich hromadu (mám jich tu pytel) a všechny jsou na pytel vždy způsobovaly nepřesnosti na Z.
Vyzkoušené jak levné čínské tak i dražší bez valného úspěchu, vždycky jsem měl lepší výsledky s obyčejnou hadičkou. Mám to otestované na cca desítce tiskáren. Jo a že by se mi hadičky uvolnily a vyšmajdaly s tím jsem se ještě nesetkal.

Zajdi do nejbližšího sklenářství, kde ti uříznou zrcadlo za pár kaček (mě ho místní sklenář řezal za 25,- i s broušením hran)

Nebo co bych doporučil kup si hliníkovou podložku od Rebela a na ni plácni Průšův PEI - Takhle tisknu už rok a nemusím nic patlat mejt a stále jedu na první plát PEI bez poškození.
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 1.1.x), Original Prusa i3 MK2.5 - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1474
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod RadaRD » 04.01.2018 09:38

Předně bych chtěl všem poděkovat za vaše příspěvky - lépe o tom diskutovat, než kdyby po mém postu ani pes neštěknul... :wink:

Co se týče spojek osy Z a hadiček - taktéž zastávám názor, že hadička je to nejlepší možné řešení. Petr Zahradník k tiskárně dodal pevné hliníkové spojky (je stará 2+ roků, nyní už myslím dává pružné kovové spojky). Měl jsem problémy s házením závitových tyčí a nešlo to žádným rozumným způsobem srovnat. Použil jsem bužírku z izolace kabelu o mnoha malých drátech, takže je vnějšek i vnitřek kulatý a přitom si spojení stále zachovává svoji pružnost. S osou Z nemám při tisku absolutně žádný problém - viz přiložený obrázek.
Ty bloby ve spodní části teď prosím neřešme :) případně na to založím samostatný dotaz - navíc už v některých příspěvcích zaznělo, že mám asi moc velkou extruzi - to by mohlo pomoci.

Myslím, že poněkud odbočujeme od původního problému, totiž že uprostřed bedu je tryska blíže, nežli na jeho okrajích. Pokusy se silnější tiskovou plochou (=tužší) vypadají jako správný směr. Napovídají mi, že se nejedná o problém v ose X ale v bedu.

Tj. na co se asi zaměřím, že si nechám ve sklenářství na zkoušku říznout zrcadlo a dále sklo 4 a 5 mm silné a vyzkouším to. Pokud by to nepomohlo, budu uvažovat nad hliníkovou deskou a tou fólií od Průši.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
RadaRD
 
Příspěvky: 22
Registrován: 30.08.2017 13:40
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod peterhe » 04.01.2018 11:15

Skús sklo prichytiť iba dvomi klipsami oproti sebe, resp 4, ale umiestni ich bližšie ku stredu. Pri tenkom skle mi to trochu pomohlo. Viac sa prikláňam za zrkadlo oproti sklu - sú naň kladené väčšie požiadavky na rovnosť, aby nedeformovalo - nekrivilo odraz.
  • 0

peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod kroxigor » 04.01.2018 11:28

Pokud máš poblíž IKEA a máš možnost si to říznout tak si kup LOTS a máš 4 zrcadla za chvilku
http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/produ ... TS+Zrcadlo
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 1.1.x), Original Prusa i3 MK2.5 - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1474
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod RadaRD » 04.01.2018 14:04

kroxigor píše:Pokud máš poblíž IKEA a máš možnost si to říznout tak si kup LOTS a máš 4 zrcadla za chvilku
http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/produ ... TS+Zrcadlo

Díky za zajímavý tip - jak se dostanu do IKEA, pořídím, uříznu a vyzkouším. Dám potom vědět.
  • 0

RadaRD
 
Příspěvky: 22
Registrován: 30.08.2017 13:40
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod vitbauer » 05.01.2018 08:26

Pro slicování používáš Slic3r nebo Cura? Já jsem Slic3r přestal používat právě kvůli tomu, že poslední verze před vydáním Repetier hostu s Průšovic Slic3rem (ten mi na té mé počítačové vykopávce nefunguje) mi přeplňovala infily, na výtisku jsem měl podobné bloby jako ty na fotce a při prvních vrstvách se mi to taky všelijak patlalo. Standardně používám Curu, ta je sice chudší, co se nastavení parametrů týče, ale kvalita výtisků byla znatelně lepší, plné vrstvy ok, bez blobů. I toto může být zdrojem popisovaných problémů. Pokud je rovinnost tiskové plochy do 0.2 mm, pak nejde o nic zvláštního (a kdo chce tvrdit, že má tiskovou plochu absolutně rovnou, ať si to klidně tvrdí).
2 spony místo 4 stačí, taky to tak mám a zatím se mi to nepohlo i při tisku objektu 15x20 cm výšky 19 cm (stojan pro sadu nožů, doba tisku 34 hodin, materiál PET-G).
Pokud je rovinnost horší, pak to nevyřešíš silnějším sklem ale výměnou vyhřívané podložky za jinou.
Stran spojek je každého věc, jak má spojení motoru s tyčí řešeno a pokud to funguje, tak do toho nesahat. Mě se pevné spojky osvědčily a to mám jednu závitovou tyč tak křivou, že mi to nahoře šmatle víc než centimetr. Kvalita tisku po instalaci pevných spojek je podstatně lepší, stěna je vizuálně bez pravidelného zvlnění takového, které máš na poslední vložené fotce.
  • 0

Rebel II: HotEnd: E3Dv6 d0.4 mm, heated bed: MK3 ALU + sklo + Ultem PEI, ložiska: LM8UU MTM, osa Z: M5, HW: Arduino MEGA 2560 R3 + Ramps 1.4 + DRV8825, firmware: Repetier 0.92.9
vitbauer
 
Příspěvky: 92
Images: 2
Registrován: 07.01.2017 14:31
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod peterhe » 05.01.2018 09:49

Ešte by som zvýšil teplotu aspoň na prvých 2 vrstvách kým sa zrovnajú nerovnosti. Na PETG od Devilu niektoré farby (najviac biela a modrá) sa mi tiež odliepali od podložky. Bolo to nízkou teplotou. Malé objekty dávam prvú vrstvu min 235 a väčšie 245-250. Po 2-3 vrstvách od 210 - 230.
  • 0

peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod RadaRD » 05.01.2018 10:51

Na sliceování používám Slic3r Prusa edition (aktuální verzi) v prostředí Repetier Host. Původně jsem používal CuraEngine (btw: dodnes nevím, jestli se nějak liší CuraEngine, který je v Repetier hostu od samotné all-in-one aplikace Cura z https://ultimaker.com/ ?).

CuraEngine se mi líbil hlavně z toho důvodu, že mi přišel lépe integrovaný do Repetiera - zatímco Slic3r se vždy spouštěl v novém samostatném okně, tak CuraEngine měl veškeré dialogy přímo pod záložkami v Repetieru. Ne že by to mělo na cokoli vliv - podstatné bylo, že po uložení veškerého nastavení stačilo kliknout na tlačítko Slice with CuraEngine / Slic3r Prusa Edition a bylo.

Co mi ale postupem času u CuraEngine začalo chybět, tak podrobnější možnosti jak ovlivnit parametry tisku. Já tisknu především konstrukční díly - nezáleží mi až tolik na kvalitě povrchu, jako na výsledné pevnosti. A CuraEngine uměla jako použitelný infil pattern pouze Grid, což mi přišlo nedostatečné. Daleko lepší (pevnější) je honeycomb, který nabízí Slic3r.
A druhá věc byla, že při tisku perimetrů lze ve Slic3ru nastavit Seam position: Random - což považuju za celkem zásadní z hlediska výsledné pevnosti dílu. Určitě je lepší, pokud se začne perimetr každé vrstvy tisknout pokaždé z trochu jiného místa, než z toho samého. Pakliže otvory na výtisku např. protahuji výstružníkem, tak je lépe, pokud jsou nerovnosti po celém obvodu a výstružník to "shrábne" pryč, než když jsou mírné propadliny a nebo bloby vertikálně stále na stejém místě.

Co se týče teplot, tak poslední dobou tisknu hlavně z PETG a mám bed na 80 stupňů a teplotu trysky - první vrstva na 245 stupňů, další vrstvy 240. Překvapivě nemám vůbec žádné zkušenosti s PLA, s tím jsem vůbec nezačínal - začal jsem se rovnou trápit s ABS, se kterým se mi povedly hezké výsledky, i když jsem (jako asi všichni) bojoval s odlepováním první vrstvy při chládnutí, jelikož udržet teplotu bedu okolo 110 stupňů, bez tiskárny v krabici, je dost těžké. Jinak používám na sklo tyčinkové lepidlo Scotch a jsem s ním poměrně spokojený. Zkoušel jsem blue-tape, ale lepidlo je lepší.
  • 0

RadaRD
 
Příspěvky: 22
Registrován: 30.08.2017 13:40
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod peterhe » 05.01.2018 12:11

Lepidlo dávam tesa na všetko (ABS, PLA, PETG), prípadne mám na abs olepené jedno zrkadlo kaptonovou páskou, na PETG rýchlosť prvej vrstvy 20-30, pri pomalšej sa mi to viac lepilo na trysku. Skús ešte pridať teplotu na tryske, prípadne cez displej na prvých vrstvách znížiť prietok.
  • 0

peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod kroxigor » 05.01.2018 15:27

Tak ono ABS je až na kroucení a praskání asi nejjednodušší na tisk, taky jsem s ním začínal, pak jsem přešel na PLA a dneska jedu z 90% PLA zbytek ABS,PETG, wood a pod.

Jinak když jsem ještě používal skla tak PETG bylo nejlíp tisknutelný na čistý odmaštěný sklo bez čehokoliv.
ABS na Kores + ABSjuice, PLA jen Kores.
Ale co jsem přešel na PEI tak už nic nemažu nemeju paráda ani na chladnutí nečekám a jde to rovnou dolů.
BlueTape je na PLA, ABS na tom fakt nedrží a nebo když se připlácne tak to jde i s páskou.

Co se týče sw tak jedu tak 50:50 Simplify3D a Slic3r PE ovšem vše jedu pouze přes SD karty přes USB netisknu.
Ze začátku jsem zkoušel RepetierHost a nevyhovovalo mi že pro každou změnu nastavení se musel profil uložit, samotnej Slic3r to nevyžaduje.
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 1.1.x), Original Prusa i3 MK2.5 - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1474
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod boraicho » 05.01.2018 18:05

ja si nemyslim že je ABS najjednoduchši na tisk. Ja si myslím že ten najhorší. Predtým ako som kupil tlačiaren som čítal a práve vtedy bez akýchkoľvek skusenosti som nadobudol dojem že ABS je to najhoršie čo može byť. A stále to zisťujem veľa som tu čítal iba same problemy s ABSkom, zo všetkych naviac a veľa ľudi už ABS prestalo používať.
ABSko je už len prežitok z dôb ked nič iného nebolo, tak ako ked si dnes už nikto nekupi MB120 , takisto už nikto nestavia mendeleho tlačiaren a tak už veľa ľudi prechadza na lepšie materialy.

Ale inak k teme stále použivam tesa na PETG a PLA ale fakt by ma zaujimalo že či to nebude fungovať aj s nejakym iným lepidlom PRITT lebo mi TESA končí.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 319
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod tom666 » 05.01.2018 18:39

@boraicho
ABS no problem - tlacim z toho bezne aj na cinskej skladacke :wink:
  • 0

Prusa i3 MK2s, Creality Ender-3, Anycubic i3 Mega, Sunhokey Prusa i3 Clone, Rebel II Bowden Variant (rozostavany)
tom666
 
Příspěvky: 481
Images: 0
Registrován: 14.09.2016 17:00
Bydliště: Nitra (SK)
Reputation: 14
Jen tak dál :)

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod boraicho » 05.01.2018 18:54

tom666 jasnačka, to si jeden z mala. Ja použivam PLA a PETG a od kedy som kupil tlačiaren som ešte nemal žiadnu chybu, žiaden vypadok, ale samozrejme, najdu sa tu ľudia ktorý majú problemy aj s inými ako s ABS ale všeobecne, ked si porovnam problemy tak najviac ich maju práve s ABS. ja by som si chcel vytlačiť celeho rebela z PETG lebo niektore diely z ABS už maju praskliny.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 319
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod tom666 » 05.01.2018 19:03

@boraicho
Ak by si vedel poslat tvoju tlaciaren do NR rad ti ju zreparujem (zdarma), aby bola schopna tlacit aj z ABS :wink:
  • 0

Prusa i3 MK2s, Creality Ender-3, Anycubic i3 Mega, Sunhokey Prusa i3 Clone, Rebel II Bowden Variant (rozostavany)
tom666
 
Příspěvky: 481
Images: 0
Registrován: 14.09.2016 17:00
Bydliště: Nitra (SK)
Reputation: 14
Jen tak dál :)

Re: Vypouklá tisková plocha uprostřed bedu

Příspěvekod boraicho » 05.01.2018 19:32

Dakujem krásne, ale niee, nepotrebujem aby bola schopná tlačiť z ABS, načo sa vracať k horšiemu materialu?.
(vlastne ani sa nemam k čomu vracať nikdy som netlačil ABS) Stačí mi čítať aké tu majú problémy a mám dosť.Fúú.
:) zatiaľ tam nieje čo zreparovať, len očista od prachu a možno by to chcelo už namazať linearne ložiska.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 319
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na REBEL II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků