Další Rebel II

Příspěvekod aula » 12.05.2014 11:57

Touto cestou bych chtěl moc poděkovat Danovi za díly na stavbu Rebela II a přístup ke mně jako k zákazníkovi. Nyní už k věci, zde představuji svého nového Rebela 2, 1,75/0.3 mm, Mega2560 / RAMPS1.4.

http://migwelder.rajce.idnes.cz/Rebel/

Zatím pouze ladím tisk samotný a tisknu pouze detaily k tiskárně. Aktuálně kreslím držák SmartLCD, který zde pak zveřejním, aby jej mohli využít i další zájemci.

Tisknu na 3Df filament (jak vidno) a zatím nic moc. S teplotami jsem musel jít až na 275/115 °C. Jinak nejsem schopný vytisknout první vrstvu - nedrží. Rychlost první vrstva 17, další pak 50. Používal jsem kapton samotný. Teď mám kapton potřený lepidlem PVA a je to lepší, ale ne ideální. CURA bohužel neumí nastavit tisk BRIMU jako slic3r. Takže zkusím ještě tisk na ABS juice nebo změním slicer.

Pokud je zde někdo, kdo tiskne se slic3rem a na stejný materiál, byl bych rád, kdyby uvedl (např. sshoty) nastavení ve slic3ru.

Jinak mám dotaz. Když se tiskne první vrstva, v mém případě 0,2 mm. Má být tryska nad podložkou přesně oněch 0,2 mm? Tzn. při homeZ se tryska dotýká desky? Nebo má být o výšku listu papíru výš, což odpovídá cca 0,1mm - v mém případě tedy 0,3 mm.

Dále se mi podařilo částečně pohřbít Arduino díky propojení + a - pro jeden endstop. Nefunguje mi teď měnič z 12V na 5V 3,3V. Takže sice mám smartLCD s SD slotem, ale bez napájení z usb slotu kompu nejde ze samotné karty tisknout, takže je vlastně na nic :-). Už jsem objednal z TME potřebné věci - FET s integrovanou diodou, operák a ještě jeden integráč. Tak uvidím, jestli se mi povede oprava, pokud ne a Arduino úplně neumrtvím, tak to vidím na 7805 nabastlenej na desku :-).
  • 0

Naposledy upravil aula dne 12.05.2014 12:08, celkově upraveno 1
aula
 
Příspěvky: 26
Registrován: 11.04.2014 11:12
Reputation: 0

Příspěvekod Mirec » 12.05.2014 13:00

Ja som tlacil s 3D factories a poviem ti da to zabrat :D Velke objekty poriadne bez toho aby ti nepraskali vytlacis len veeelmi tazko ak vobec. Pouzival som teplotu prvej vrstvy 245 a potom tlac pri 235-240 (podla rychlosti) Maximalna rychlost aby ti to ako tak drzalo je do 80mm/s ale to je ozaj maximum. Teplotu stolika som mal prvu vrstvu na 120 a potom na 115...neskor som spravil vyborny ABS juice, s ktorym som mohol mat tuto podlozku maximalne na 107 stupnoch inak som si znicil kapton pri odlepovani dielu.
Extruder ani prejazdy Z sa mi bez prasknutia vytlacit nepodarilo. Pri vyske vrstvy 0,25 som s tym ako tak vytlacil extruder aj prejazdy Z no na 2 miestach aj tak slabo praskli.
Teraz uz 3d factories nepouzivam...
A este k tym nastaveniam tak to bolo pre filament z druhej varky (na krabici musi pisat Made in Czech Republic) Prva varka bola Made in EU a ta sa dala pouzit len na male objekty aj to casom zacali praskat...
  • 0

Mirec
 
Příspěvky: 187
Images: 1
Registrován: 03.02.2014 20:47
Reputation: 0

Příspěvekod aula » 12.05.2014 13:11

Mrknu doma, jestli to je Made in Czech nebo EU. Malé kusy mi neprakají, tak asi CZ. Když jsem tisknul ten držák na LCD (výška cca 150 mm), tak mi praknul a podruhé taky :-) Vždy ve výšce okolo 100 mm. Četl jsem tu, že je zlý, ale potřeboval jsem na sladění dílů tiskárny. Pak už pojedu jen Fillamentum od Dana.

Mirec a který teď používáš filament, taky od Dana? Nepodělil by ses o nastavení, abych si ušetřil prvotní nastavování.
  • 0

aula
 
Příspěvky: 26
Registrován: 11.04.2014 11:12
Reputation: 0

Příspěvekod Mirec » 12.05.2014 14:43

Dam ti svoje nastaveni az budu doma...urobim ti screenshot... Teraz mam filament od Dana ten fillamentum. Este je vo faze testovania ale uz som s nim vytlacil komplet diely na Rebela...kazdopadne mu este neviem najst spravnu teplotu pri roznych rychlostiach... niekedy mi ten filament pripada ako keby to bolo nieco medzi ABS a PLA. No tak ci tak vytlacil som s nim viac ako s 3d factories :) Ak ma niekto skusenosti s tym novym filamentom budem rad za vase postrehy, teploty a rychlosti.
  • 0

Mirec
 
Příspěvky: 187
Images: 1
Registrován: 03.02.2014 20:47
Reputation: 0

Příspěvekod aula » 12.05.2014 14:53

OK, dík. Tak třeba se ozve i někdo další s tím slic3rem. Ještě se chci zeptat ohledně té výšky trysky nad stolem. Máš to přesně ve výšce vrstvy, nebo o něco výš? Jak to má být správně?
  • 0

Naposledy upravil aula dne 12.05.2014 15:03, celkově upraveno 1
aula
 
Příspěvky: 26
Registrován: 11.04.2014 11:12
Reputation: 0

Příspěvekod Mirec » 12.05.2014 14:59

Trysku od stolku mam nastavenu podla kancelarskeho papiera.
  • 0

Mirec
 
Příspěvky: 187
Images: 1
Registrován: 03.02.2014 20:47
Reputation: 0

Příspěvekod Rebel » 12.05.2014 15:26

Trysk pri home pozici Z musi byt vzdy trochu nad sklem, jinak by ti pri prejezdu trysky v home pozici urzite drbala v nekterych mistech o stolek.
Ja treba tisknu temer vzdy 1. vrstvu na sirku trysky, tzn. pri 0,4mm trysece vyska 1. vrstvy 0,4mm.

Dokompenzovani pretoku 1. vrstvy ci naopak nespojeni teto vrstvy doladim bud Z koncakem, nebo vyskou stolku.
  • 0

Rebel
 
Příspěvky: 3632
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 101
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Příspěvekod aula » 12.05.2014 20:28

Tak jsem trysku posunul pomocí endstopu blíže k desce, nastavil výšku první vrstvy na 0,4 mm a přilnavost se výrazně zlepšila. Takže radost veliká :-). Také jsem koukal na ten filament a je to už Made in CZ, takže aspoň že tak. Vytisknu z něj ještě ten nastavitelnej držák na Zendstop a nastavitelnou páčku přítlaku a jde do šuplete :-).
  • 0

aula
 
Příspěvky: 26
Registrován: 11.04.2014 11:12
Reputation: 0

Příspěvekod romanm » 12.05.2014 21:44

Nám se před týdnem dostaly do rukou vzorky 3DF 3mm. Bohužel nevím z jaké várky, prostě borec proběhl dílnu a přinesl smotky 4 barev každý mezi 10-20m.
V ruce je pocitově silnější než materiál co máme z RRO, na posuvku je to o cca 0,15mm. Zatím jsem zkoušel modrý, oranžový a červený. Tisk při teplotě 240st. a infill 0,25 jinak defaultní nastavení sliceru, nebo po tisku první vrstvy manuálně zvednu teplotu hotu na 245 a pohyb na 200 (jsou to procenta?). Na 300 jsem zkoušel tisknout jeden držák Z osy Rebela, to jsem musel zvednout teplotu na 250 a vytisklo se taky dobře, jenom už se tryska tak jakoby v plné vrstvě trochu rýpala.

Při tisku pojezdů Z z oranžového drátu mi oba díly uprostřed trochu praskly, pojezd extruderu v červené kupodivu nepraskl :)
Oranžový plast se zdá oproti ostatním měkčí, to bylo poznat už při tisku na zubatici a pak i v acetonu - zatímco červené tisky se sotva začaly "potit", oranžové už měly tendenci kapat :)
Jinak na 3DF materiál zatím nemám větších výhrad, sice při tisku trochu proprskává, ale kvalitativně zatím tiskne nad moje očekávání.

Momentálně netiskneme - výrobní vada hotendu a čekáme na současti pro výměnu :)

Jo, co se týče heatbedu a nastavení mezery, je to blbý kuprák a konkrétně ten co máme je trochu prohnutý a když na něj položím sklo a přicvaknu svorkama, sklo má tendenci ho kopírovat. Pak byl problém nastavit mezeru, protože zatímco uprostřed byla na tloušťku papíru, po okrajích to bylo na tloušťku kreditky. Experimentálně jsem sklo v rozích podložil chladícími čtverečky 10x10mm co se dávají na čipy pod heatsinky, má tloušťku cca 0,4mm. Už to tam asi zůstane, protože se to osvědčilo. Sklo nekopíruje křivost bedu a mezera je po celé ploše stejná - mezeru nastavuju o něco málo víc než je tloušťka 120g kancelářského papíru.
Tisknu na Kores+juice, drobné věci do 3cm na čistý Kores.
  • 0

romanm
 
Příspěvky: 177
Registrován: 16.02.2014 16:17
Reputation: 0


Zpět na REBEL II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků